SM2013
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
Re: SM2013
Lbk-komp 3 låter alldeles lagom för SM då det fortfarande är kompat och därmed tillåter äldre/sämre codexar att spelas men ändå hårda listor
EDIT: btw, är det sagt något om hur mycket poäng som ska spelas? I nya mallen spelar ju det roll för hur mycket komp som "bör" användas
EDIT: btw, är det sagt något om hur mycket poäng som ska spelas? I nya mallen spelar ju det roll för hur mycket komp som "bör" användas
Jag är en förespråkare av kompfritt, men om det inte blir så bör man kolla på hur folk har kvalat. Man får titta på kompkravet då folk kvalade, hade de komp 3 som gräns på turneringen så faller en röst på 3 eller 6. (beroende på när turneringen skedde). Har majoriteten kvalat in på kompfritt bör det vara kompfritt på SM, eller vad det nu blir.
Har man teoretiskt kvalat på flera turneringar får man välj välja eller ta ett snitt.
Blir det komp på SM tycker jag att det bara ska användas som ett tröskelvärde, ingen aktiv komp.
Har man teoretiskt kvalat på flera turneringar får man välj välja eller ta ett snitt.
Blir det komp på SM tycker jag att det bara ska användas som ett tröskelvärde, ingen aktiv komp.
Jag är inte dryg, jag bara låter så.
Jag tycker att någon form av komp skall finnas dock ej så snällt.
Känns som att LBK 3 ligger på en ganska lagom nivå.
Jag tycker att köra "kuddkrig" som olof sa blir bara tråkigt då det ändå är SM.
Och att köra helt okompat så har bara vissa codexar en chans.
Därför är mitt förslag. Tröskelkomp LBK komp 3.
Men att ha en poll med olika förslag känns väl som en väldigt bra ide.
Vilka är förslagen som ligger:
LBK komp 0-1
LBK komp 3
Okompat
Jag kan också ha missat något. Sorry isåfall.
Känns som att LBK 3 ligger på en ganska lagom nivå.
Jag tycker att köra "kuddkrig" som olof sa blir bara tråkigt då det ändå är SM.
Och att köra helt okompat så har bara vissa codexar en chans.
Därför är mitt förslag. Tröskelkomp LBK komp 3.
Men att ha en poll med olika förslag känns väl som en väldigt bra ide.
Vilka är förslagen som ligger:
LBK komp 0-1
LBK komp 3
Okompat
Jag kan också ha missat något. Sorry isåfall.
SM2013
Helt inne på Egges linje också. Klart som fasen vi ska ha komp.
Förstår däremot inte grejen med "det är ju ändå SM, klart det ska vara hårt". Att spela hårt har inget att göra med att spela bra.
Förstår däremot inte grejen med "det är ju ändå SM, klart det ska vara hårt". Att spela hårt har inget att göra med att spela bra.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag kan tänka mig kompgräns 3. Sedan aktiv komp och 0-12 poäng matcher. Då känns det som att vi tar med det mesta som Sverige har spelat under året. Kanske högre poängantal för att låta kompen påverka lite mindre.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
SM2013
Komp 3 LBKegge skrev:Jag kan tänka mig kompgräns 3. Sedan aktiv komp och 0-12 poäng matcher. Då känns det som att vi tar med det mesta som Sverige har spelat under året. Kanske högre poängantal för att låta kompen påverka lite mindre.
20-0 system
2x aktiv komp. Spelar du komp 0 mot komp 3 och det blir 10-10 så blir det alltså 16-4 till den med komp 0.
Något sådant hade varit vettigt. Då kan man max få 14p om man spelar komp 3 mot komp 0.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Upp till arrangören enligt min mening.
Men jag röstar på LBK komp 2-4 utan aktiv komp.
Tycker mallen är för ny och otestad för att köra med lägre komp eller aktiv komp. Det kan fortfarande finnas hål som vi inte sett. Runt komp 2-4 får de flesta en skaplig lista iaf.
Men jag röstar på LBK komp 2-4 utan aktiv komp.
Tycker mallen är för ny och otestad för att köra med lägre komp eller aktiv komp. Det kan fortfarande finnas hål som vi inte sett. Runt komp 2-4 får de flesta en skaplig lista iaf.
Viktigaste punkten oavsett vad jag eller någon annan tycker.Ceasar skrev:Upp till arrangören enligt min mening.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Det kommer bli tröskelkomp.
Sedan är det frågan om vilken men det blir hellre en lägre än en högre. (Då jag arrar
. Nä eftersom förra året var en ostfest så blir det lite snällare i år)
Sedan är det frågan om vilken men det blir hellre en lägre än en högre. (Då jag arrar
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.