Portalglyph +Pink horrors
Hej
Kort fråga: Är det någon som skulle motsätta sig att man bestämmer vilka magikort som Pink Horrors får, samtidigt som de kommer i spel, om de kommer från Portalglyphen?
Kort fråga: Är det någon som skulle motsätta sig att man bestämmer vilka magikort som Pink Horrors får, samtidigt som de kommer i spel, om de kommer från Portalglyphen?
-
Chaos4reaL
Re: Portalglyph +Pink horrors
Att bestämma vilken discipline of change är ok men inte att använda den i rundan de anländer då portalen används i slutet av varje movement phase och warpcharge genereras innan Movement.
Eller??
Jag skulle säga att det både är ok att välja och använda spellen så länge spellen är en shooting spell dvs inte blessing/maledict som används at the start of player turn.
Förstår hur chaos4real tänker men - då kan inte en sw i pod använda jaws - ingen som kommer in från reserv kan använda shooting spells och de gör vi ju hela tiden.
/D
Jag skulle säga att det både är ok att välja och använda spellen så länge spellen är en shooting spell dvs inte blessing/maledict som används at the start of player turn.
Förstår hur chaos4real tänker men - då kan inte en sw i pod använda jaws - ingen som kommer in från reserv kan använda shooting spells och de gör vi ju hela tiden.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Enheter som är av plan genererar fortfarande warp charges. Däremot så finns inte en enhet som kommer ur portaglyphen i början på rundan och kan därför inte generera warp charges. Även som demonspelare anser jag detta vara ok. Men jag anser ju också att fareweaver kan rerolla när han är i reserven 
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
På ETC gjordes rulingen att horrors ur portal hade warp charges - man skulle kanske kunna hävda att dom finns och får charges men blir tillgängliga. Spelar mindre roll för mig - jag menar bara att det kanske inte är 100% självklart.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Vad jag vet så föder portalen bebisar i movement fasen (när du vill) och om du föder horrors trodde jag det var självklart att man fick kasta powers.
Jag föder mest daemonettes dock :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Man borde få, men eftersom dom inte finns i början på turen när WS genereras så har dom ingen RAW.Flogger skrev:Vad jag vet så föder portalen bebisar i movement fasen (när du vill) och om du föder horrors trodde jag det var självklart att man fick kasta powers.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Varför får man warpcharges off table men man får inte använda staff.. Nu vill jag ha konsekvens....../
- Lottomannen
Fel spel för det, är jag rädd.Papa D skrev:Varför får man warpcharges off table men man får inte använda staff.. Nu vill jag ha konsekvens....../
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K