Portalglyph +Pink horrors

Regelfrågor och förslag på husregler
Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Portalglyph +Pink horrors

Inlägg av Nora »

Hej
Kort fråga: Är det någon som skulle motsätta sig att man bestämmer vilka magikort som Pink Horrors får, samtidigt som de kommer i spel, om de kommer från Portalglyphen?

Chaos4reaL
Inlägg: 111
Blev medlem: 31 jul 2011, 15:13
Ort: Norrköping

Re: Portalglyph +Pink horrors

Inlägg av Chaos4reaL »

Att bestämma vilken discipline of change är ok men inte att använda den i rundan de anländer då portalen används i slutet av varje movement phase och warpcharge genereras innan Movement.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Portalglyph +Pink horrors

Inlägg av Papa D »

Eller??

Jag skulle säga att det både är ok att välja och använda spellen så länge spellen är en shooting spell dvs inte blessing/maledict som används at the start of player turn.
Förstår hur chaos4real tänker men - då kan inte en sw i pod använda jaws - ingen som kommer in från reserv kan använda shooting spells och de gör vi ju hela tiden.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Inlägg av kombat »

Enheter som är av plan genererar fortfarande warp charges. Däremot så finns inte en enhet som kommer ur portaglyphen i början på rundan och kan därför inte generera warp charges. Även som demonspelare anser jag detta vara ok. Men jag anser ju också att fareweaver kan rerolla när han är i reserven ;)

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Portalglyph +Pink horrors

Inlägg av Papa D »

På ETC gjordes rulingen att horrors ur portal hade warp charges - man skulle kanske kunna hävda att dom finns och får charges men blir tillgängliga. Spelar mindre roll för mig - jag menar bara att det kanske inte är 100% självklart.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Portalglyph +Pink horrors

Inlägg av Flogger »

Vad jag vet så föder portalen bebisar i movement fasen (när du vill) och om du föder horrors trodde jag det var självklart att man fick kasta powers.

Jag föder mest daemonettes dock :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Portalglyph +Pink horrors

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Vad jag vet så föder portalen bebisar i movement fasen (när du vill) och om du föder horrors trodde jag det var självklart att man fick kasta powers.

Jag föder mest daemonettes dock :p
Man borde få, men eftersom dom inte finns i början på turen när WS genereras så har dom ingen RAW.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Inlägg av kombat »

Man föder i slutet på movement fasen

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Portalglyph +Pink horrors

Inlägg av Papa D »

Varför får man warpcharges off table men man får inte använda staff.. Nu vill jag ha konsekvens....../
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Portalglyph +Pink horrors

Inlägg av Lottomannen »

Papa D skrev:Varför får man warpcharges off table men man får inte använda staff.. Nu vill jag ha konsekvens....../
Fel spel för det, är jag rädd. :(
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar