Snap-together-now

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
wiik

Snap-together-now

Inlägg av wiik »

Så med ett nytt år så kommer ny energi att dela med mig av ett modell projekt.

När jag skulle beställa en andra låda AoBR så började jag fundera på hur många snap-together marines jag hade, med nya boxen så kom jag fram till att jag borde ha 2 x AoBR uppsättningar (- 10 terminators och 1 dread), 1 uppsättning från McCragge boxen samt 4 bolterkillar från ett 2nd ed målarkit, allt som allt 36 gubbar och en dread.
När paketet kom så hade Kulturkommisariatet.se skickat med 6 snap-togeter marines gratis, vilket fick upp totalet till 42 marines och en dread.

Efter lite grubblande så kom jag fram till en del begränsningar som skulle göra byggandet av en till marine armé lite mer utmanande:
1) inga modeller får köpas till armén, endast "överblivna" modeller som ej passar in i någon av mina andra armér eller som donerats till mig.
2) endast spruce, tandpetare, sugrör, tops, pennor och olika papper får användas.*
3) dom enda bits som får användas måste komma från snap-together modeller.
*(har faktiskt fuskat lite mot mina egna regler med regel 2, jag har ersatt dom tillåtna matrialen med motsvarande plast, rör 1.6mm(tandpetare), 2 och 2.4(tops), 4.8(sugrör), 9,7(penna) ark 0.3mm(halvtjockt papper) 0.5mm(tjockt papper) mest för att det är enklare att limma)

dom bits som jag kom fram till att jag hade var: 4 powerfists och 5 stormbolters, 2 bara terminator sergant huvuden och en sensor grej sak (över från 5 terminators som blev assult terminators) samt 10 sluggas (över från boyz som blev shoota boyz)

post 2

Armé listan blev efter en del arbete följande (på ett ungefär):
HQ
Chaptermaster
-Power fist, stormbolter
Master of the forge
-Conversion beamer, power weapon
Honour Guard x3
-Chapter banner

Elite
Sternguard veterans x5
Dreadnaught
Servitors x2

Troops
Tactical marines x10
-flamer, melta gun
Tactical marines x10
-flamer, heavy bolter, storm bolter, power fist

Fast attack
Vanguard Veterans x5
-2 powerfists, 5 storm shields, 5 jump packs

Heavy support
Devastators x5
-storm bolter, 3 missile launchers
Thunderfire cannon

Lite kort till 1800pts men jag kan ju slänga ut en del granater och ev power weapons, kanske ett jumppack till bossen eller nåt kombi vapen till sternguarden.

Nästa post blir antagligen bilder på Master of the Forge och devastators.

(har lagt ihop post 1 och 2)