Wave serpents, skölden och weapon destroyed
-
Flygmaskin
Jag ställer mig på nej-den-kan-inte-bli-förstörd-sidan.
Människomat, till exempel spannmål.
Re: Wave serpents, skölden och weapon destroyed
Bara för att kasta ytterligare ved på elden. På sidan 47 i necron codex finner ni beskrivningen för monolithen och eternity gate som både kan teleportera enheter eller användas som en shooting attack. Där står det dock uttryckligen att den INTE kan förstöras separat från monolithen.
Varför har man valt att inte skriva detta under wave serpent?
Och om nu skölden INTE är ett vapen. Skall den då inte vara ett vapen i alla andra avseenden också?
Till sist angående uträkningen så var det bara en illustration att det är en debatt om en fråga som förmodligen inte kommer att komma upp sådär jätteofta. Inget annat.
Varför har man valt att inte skriva detta under wave serpent?
Och om nu skölden INTE är ett vapen. Skall den då inte vara ett vapen i alla andra avseenden också?
Till sist angående uträkningen så var det bara en illustration att det är en debatt om en fråga som förmodligen inte kommer att komma upp sådär jätteofta. Inget annat.
Enklaste sättet och troligen det mest rimliga är att vapenfunktionen förstörs, skölden är dock intakt men kan inte längre avfyras.
Ta till exempel en combi-plasma efter plasman är använd så funkar ändå boltern precis lika bra, eller förstörs boltern vid ett gets hot?
En vågorm kostar som 3 noshörningar och bör därför vara lite tåligare, men sen är jag ju partisk och spelar eldar iofs.
Ta till exempel en combi-plasma efter plasman är använd så funkar ändå boltern precis lika bra, eller förstörs boltern vid ett gets hot?
En vågorm kostar som 3 noshörningar och bör därför vara lite tåligare, men sen är jag ju partisk och spelar eldar iofs.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Menar du på fullt allvar att du GW har koll på vad de skriver?Minuet skrev:Bara för att kasta ytterligare ved på elden. På sidan 47 i necron codex finner ni beskrivningen för monolithen och eternity gate som både kan teleportera enheter eller användas som en shooting attack. Där står det dock uttryckligen att den INTE kan förstöras separat från monolithen.
Varför har man valt att inte skriva detta under wave serpent?...
Att en sak inte står på ett ställe betyder inte att GW valt att det ska vara så, det är bara så det råkar vara
En bild säger mer än 1000 kaniner
Klart den kan skjutas sönder.. precis som folk säger är det ju ett vapen..
Möjligen att det endast ska vara möjligt att pajja den följande turn som den användes som vapen.. men precis som togs upp tidigare så ignorerar den ju annars alla regler som vapen har.. dvs snap-shop och kan skjutar oavsett hur långt du åkt.. ganska muppigt..
Man märker att folk vill böja och bända på reglerna (common sense) till sin egna fördel.. detta gäller ALLA trådar som diskuterar FAQen..
Möjligen att det endast ska vara möjligt att pajja den följande turn som den användes som vapen.. men precis som togs upp tidigare så ignorerar den ju annars alla regler som vapen har.. dvs snap-shop och kan skjutar oavsett hur långt du åkt.. ganska muppigt..
Man märker att folk vill böja och bända på reglerna (common sense) till sin egna fördel.. detta gäller ALLA trådar som diskuterar FAQen..
+1Poet skrev:
Visdomens ord!
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
+2?Denkan skrev:+1Poet skrev:
Visdomens ord!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.