Baser till Flesh Hounds?

Regelfrågor och förslag på husregler

Baser till Flesh hounds

40mm
20
61%
Bike-baser
13
39%

Antal röster: 33

Användarvisningsbild
XecrNist

Re: Baser till Flesh Hounds?

Inlägg av XecrNist »

Cav-bas i det här fallet är de fyrkantiga fjantasybaserna och bike-bas är de runda, finska pinnarna. Däremot så tror jag Per syftade på att de runda bike-baserna även används till cav i 40k, typ seekers och därmed uttryckte sig på det sättet. Så det blev väl ett missförstånd bara.

Användarvisningsbild
LillePer

Baser till Flesh Hounds?

Inlägg av LillePer »

Precis. Därav beskrivningen "avrundade bike/cav till 40k"
Men oavsett så som svar är väl kör på avlånga om du vill, 40mm funkar också men är inget krav. (Du hade fått spela med de avlånga rundade baserna på etc också)

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

daskad skrev:På ETC fick man inte köra cav. bas på Flesh Hounds. Serberna tvingade Schweiz att ta bort alla sina hundar,
Wow...den diskussionen och resultatet måste ha varit rolig att se :D
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

daskad

Inlägg av daskad »

Schweiz forfeita och alla gick från borden.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
LillePer

Baser till Flesh Hounds?

Inlägg av LillePer »

Belgien, inte schweiz. Men jag tycker det var helt rätt av belgarna. Sjukt oballt uppförande av serbiska laget.

daskad

Inlägg av daskad »

Ja juste, belgien var det ju
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Tråkigaste jag läst på länge(rörande denna hobby). Belgarna gjorde helt rätt som packade ihop.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Bara för att jag är nyfiken av mig hittade jag en podcast där de beskrev den där händelsen. Intrycket man fick av podcastens talare var att det faktiskt fanns rejält med...för att använda hans terminologi, dicktwaats, på ETC. Är det verkligen så illa, eller är det ett fåtal lag som beter sig uselt?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Flogger

Baser till Flesh Hounds?

Inlägg av Flogger »

Ryssen jag mötte var en riktig douchebag. Fuskade. försökte få mig att spela utan Doom of Malantai för han ansåg min modell för stor (den var på 60mm bas).

Varnade svenskarna för honom när de skulle möta Ryssland sen och vad hände? Han fuskade mot dem också! Typhus har faktiskt S6, inte S5 som han sade.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tänkte bara nämna att på GWs hemsida finns det en bild på en Flesh Hound (karanak) och den har 40mm rund bas.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar