Baser till Flesh Hounds?
Baser till Flesh Hounds?
Jag ska bygga ihop 40 Flesh Hounds och är lite fundersam på vilka baser jag ska använda? Det som jag har sett folk använda här tenderar att vara mest runda 40mm och på nätet hittar man att folk både använder 40mm eller Bike-baser.
Personligen tycker jag att bike-baser är bättre för att själv modellen sticker ut lite för mkt för min smak från själv basen om man använder 40mm, den täcker alltså inte upp hela modellen.
Personligen tycker jag att bike-baser är bättre för att själv modellen sticker ut lite för mkt för min smak från själv basen om man använder 40mm, den täcker alltså inte upp hela modellen.
Senast redigerad av 1 XecrNist, redigerad totalt 25 gånger.
-
Silvertejp
Baser till Flesh Hounds?
Har för mig att det diskuterades inför etc, och att bikebas, cavbas eller 40mm godkändes på ETC. Per.S har koll.
Re: Baser till Flesh Hounds?
Ja, jag såg hans hundar och dom såg bra ut på 40mm. "Problemet" är väl att där han använde chaos warhounds, med framgång, använder ju jag själv flesh hound-modellen och jag tycker inte riktigt att den passar, rent estetiskt, på 40mm pga storleken.
-
Silvertejp
Har satt mina på bike baser
Närmsta man kommer i modellväg är fenrisian wolves tycker jag och de är på 40mm baser och det passar bäst tycker jag.
Men jag kommer inte klaga på någon som kör bike baser. Kör de däremot fyrkantiga fantasy baser kommer jag troligen säga högt och tydligt "det där ser förjävligt ut".
Men jag kommer inte klaga på någon som kör bike baser. Kör de däremot fyrkantiga fantasy baser kommer jag troligen säga högt och tydligt "det där ser förjävligt ut".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jo, det är väl det resonemanget som gör att man blir aningen osäker. Annars tycker jag att de här är bra referensmodeller, även om de kommer från FW, http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... APHAN.html
De är i princip lika stora, jag har själv 5, men att säga 40mm låter också rimligt.
De är i princip lika stora, jag har själv 5, men att säga 40mm låter också rimligt.
På ETC fick man inte köra cav. bas på Flesh Hounds. Serberna tvingade Schweiz att ta bort alla sina hundar,
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Baser till Flesh Hounds?
Det var fyrkantiga baser. Inte de avrundade bike/cav baserna till 40k.
Fast cav baser är väl de fyrkantiga? De är väl inte samma som bike baser eller?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!