Co-axial weapon till Vanquishern?
-
ZimmeZitron
Co-axial weapon till Vanquishern?
Är det turneringslagligt att köpa ett Co-axial weapon till sin Vanquisher ur IA1 så att man eventuellt får slå om att träffa med huvudvapnet. Om så är fallet kan man även köpa till Knight Commander Pask till denna?
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."
- Sergio Ramos
- Sergio Ramos
Re: Co-axial weapon till Vanquishern?
jag tycker att man borde använda de senaste reglerna för den. dvs reglerna i IG codexen och inte reglerna i IA.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Simon Talltorp
GWs regler borde ta överhand över IA tycker jag (obs åsikt).
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
-
ZimmeZitron
Fast jag syftar på reglerna från regeluppdateringen från IA1 och de kom ju efter IG-boken om det nu spelar någon roll. Vanquishern har i princip exak samma Regler, valmöjligheter och poängkostnader där i som den har i IG-boken. Enda skillnaden är att den kan köpa ett co-axial weapon i IA1. Jag sitter med ett FW-torn som har ett sådant som jag helst inte vill såga av, så frågan är om jag skall använda det som co-axial eller vanligt pintle-mounted. Är det OK att ta co-axial så är det ju väldigt mycket bättre för samma poäng, men kan man inte det så är det också OK, bara man vet vad som gäller.Nefrums skrev:jag tycker att man borde använda de senaste reglerna för den. dvs reglerna i IG codexen och inte reglerna i IA.
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."
- Sergio Ramos
- Sergio Ramos
Jag såg de nya ia uppdateringen.. Mycket balanserat val....
Ytterligare en anledning till att inte tillåta IA på turneringar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
ZimmeZitron
Fast det går ju att kompa det hårt också. Hur som helst så är jag fortfarande fundersam på om man får använda denna uppgradering på turneringar? Någon SWE FAQ-snubbe eller regelguru som kan vägleda mig? Eller det kanske inte ens har reflekteras över? I så fall kanske man bör undvika uppgraderingen tills man har tagit ställning för/emot...?Nefrums skrev:Jag såg de nya ia uppdateringen.. Mycket balanserat val....
- Sergio Ramos
- Sergio Ramos
SVFAQn diskuterar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"