Ultramarines vs Tyranids diorama

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Dags att dra igång ett nytt projekt och efter att ha läst om Graham McNeils Ultramarines så blev jag sugen på lite blå målning. Istället för att posta alla bilder efter projektet är avklarat så kör jag istället på den förhoppningsvis mer intressanta "posta efterhand" metoden.

Vilket fall, det är tänk att bli ultramarines gentemot tyranider. Som förvaringsskåp har jag valt ett IKEA Galant. Mått 160 cm långt och 40 cm högt/djupt.

Bild

Skåpet ska belysas ovanfrån med lysdioder. Vad ska jag då ha i det?
- jag hade tänkt mig att skapa "wasteland" stämning med terräng utskuren från polystyrenmaterial och målad efterhand. Som referens kommer jag att ha terräng skapad av en australisk kille:

Bild

Möjligtvis lite ljusare målningsschema, skåpet är mörkt och det kommer nog att se lite dunkelt ut därinne såvida jag inte går bananas med lyset.
- ok, vad ska vara därinne? Jag har skissat lite på ungefär hur jag ska bygga terrängen:

Bild

Detta är inte ristat i sten, men de flesta modeller finns i bokhyllorna, redo att målas. Jag har sista veckorna suttit och testat på lite "slaskmarines", dvs figurer som inte har blivit propert rengjorda eller har någon form av defekt. Moldlines och artefakter finns, detta var enbart för att testa lite färgdifferenser. Första ut 3 st ultramarines.

Den högra har röd aquila och non metallic gold på pads och skor.
Den mittersta var den första jag målade, den har lite dovare blått.
Den vänstra är väl den jag känner mig mest nöjd med för tillfället. Jag har gått upp en grad i blåskalan, kanske inte helt korrekt med hur Ultramarines ser ut men jag tror att färgschemat poppar bättre i wasteland terräng.

Bild

Och baksidan:
Bild

Kritik och tips är välkomna. Det är första gången jag målar blått arméschema så gissningsvis kommer kvaliten på målningen att stiga ihop med erfarenheten.

Jag passade även på att måla en terminator:

Bild

Vilket fall, det är så långt jag kommit med mitt framtida projekt. Det lär ta ett år eller längre och gå trögare under sommaren än vad det gör under vinterhalvåret, men det är ingen brådska. Jag kommer successivt att posta bilder på figurerna och påbörja terrängen när UM-delen är klar. Och all kritik är välkommen.

/-A-

Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Ultramarines vs Tyranids diorama

Inlägg av Kaptenen »

Fränt, kör på!!

En inflikning bara: Tyrannofexen är en Heavy support och är inte utrustad för närstrid.
Med det stora vapnet den har på sin högra sida kan det vara svårt att få det att se ut som om den fajtas med Calgar, det är en ganska statisk modell och för att vapnet inte ska skymma Calgar måste han stå en bit ifrån.
En Trygon eller Hive Tyrant tror jag skulle ge en bättre effekt.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag tror en Carnifex hade passat bäst, de kan verkligen vara dynamiska :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

ska bli spännande att se! tycker testmodellerna ser grymma ut, min favorit är den i mitten.

personligen tycker jag dock att du skulle satsa på en lite mindre bricka, och få det tätare mellan nidsen, för att uppnå den där hord-känslan!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag vill se en genestealer mosas av herr dreadnought. Antingen fot eller klo.

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Dreadnoughten är en UM venerable från forgeworld, tanken är att han ska hålla en mindre tyranidmodell i sin close combat klo.

Bra råd, det där med att skippa Tyrranofexen. Jag hade inte riktigt tänkt på att det kunde se skumt ut att en distance-tyranid går in i CC med Calgar. Jag ska fila lite på vilken annan större modell som får ta Fexens plats.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Jag tror en Carnifex hade passat bäst, de kan verkligen vara dynamiska :)
+1

(Hur i hela friden kunde jag glömma bort den vackraste modellen av alla... )

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

En månad sedan din senaste uppdatering - Hur går det?

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Captaingallas skrev:En månad sedan din senaste uppdatering - Hur går det?
Det kom ett annat projekt i vägen:

Bild

Projektet får ligga på is fram till hösten o:-)

Edit: Äsch, får inte upp bilden. Här är direktlänk:

http://www.ladda-upp.se/bilder/lmleflchvbgosx/

Skriv svar