dags för ett GonkaCon, kanske?
Diskussion kring kompens inverkan på turneringsresultat
Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten
instämmer i det DHettNeck instämmer i.. 
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
Vi får inte glömma att det skall vara genomförbart också. Allting måste hela tiden jämföras med arrangörens villighet/möjlighet att göra mer komplicerade lottningar. Enkelt system = mindre fel. Enkelt system är inte detsamma som ett enkelt system för alla.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Som vanligt är det arrangören som bestämmer, och passar det inte kan man låta bli att åka dit, och så får man arrangera något eget istället. 
- speedfreek
Jag trodde det hette komposition, inte kompensation...
det gjorde det i vår ungdom, ingen som är aktiv nu minns det typ 
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Därav mitt finurliga uttryck kompkompensation, för att visa att det är en kompensation man får av kompen (som kanske betyder komposition fortfarande, vem vet).
Komplicerat? Kompost?
Komplicerat? Kompost?
Är inte det här inlägget en smula ovidkommande i en tråd som specifikt frågar hur turneringar ska skötas?HeadWar skrev:Som vanligt är det arrangören som bestämmer, och passar det inte kan man låta bli att åka dit, och så får man arrangera något eget istället.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
Bättre så?Delirium skrev:Är inte det här inlägget en smula ovidkommande i en tråd som specifikt frågar hur turneringar ska skötas?HeadWar skrev:Som vanligt är det arrangören som bestämmer, och passar det inte kan man låta bli att åka dit, och så får man arrangera något eget istället.
(Ändrade trådens titel.)
Re: Diskussion kring kompens inverkan på turneringsresultat
Lite bätte, men det är fortfarande en smula paradoxalt. Du är inte den ende som uttryckt åsikten att arrangören bestämmer (vilket jag håller med om till hundra procent) men vi kan inte samtidigt ha en diskussion om x och konstatera att vi inte har någon möjlighet att påverka x.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
-
Gonka Koff
Re: Diskussion kring kompens inverkan på turneringsresultat
Alltså, det är väl underförstått att de som främst kommer att ha nytta av resultatet i denna tråd är just turneringsarrangörer. Därför var Headwars inlägg, precis som Delirium ganska ovidkommande. (Fast, det var en skön grej att utnyttja maktpositionen till att ändra trådens ämne så att den bättre passar inläggen!
)
Eftersom den metod man använder sig av för att applicera komp kommer att ge en ganska stor påverkan på turneringens målsättning tycker jag att detta är en högst relevant diskussion.
Jag kan också tänka mig att om vi kommer överens om ett system och tränar på det mycket så blir det inte speciellt krångligt efter ett tag.
Eftersom den metod man använder sig av för att applicera komp kommer att ge en ganska stor påverkan på turneringens målsättning tycker jag att detta är en högst relevant diskussion.
Jag kan också tänka mig att om vi kommer överens om ett system och tränar på det mycket så blir det inte speciellt krångligt efter ett tag.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham