Toxin sacs och Adrenal glands till Hormagaunts?
Käraste Tyranidspelare och andra kunniga i ämnet:
Var hittar jag delarna för Toxin sacs och Adrenal glands till mina Hormagaunts?
Jag snittade precis upp en box med 12 Hormagaunts, men där finns inget sådant extra lull lull.
Bara nakna Hormagaunts.
Så:
1: Vart får jag tag på de grejerna enkelt?
2: Eftersom de inte ens är med i den specifika lådan, är det ändå ett WYSIWYG-tvång att ha gland-krypen och giftsäckarna fysiskt på modellen för att Hormagaunts ska räknas som att ha det i turneringar?
Var hittar jag delarna för Toxin sacs och Adrenal glands till mina Hormagaunts?
Jag snittade precis upp en box med 12 Hormagaunts, men där finns inget sådant extra lull lull.
Bara nakna Hormagaunts.
Så:
1: Vart får jag tag på de grejerna enkelt?
2: Eftersom de inte ens är med i den specifika lådan, är det ändå ett WYSIWYG-tvång att ha gland-krypen och giftsäckarna fysiskt på modellen för att Hormagaunts ska räknas som att ha det i turneringar?
Re: Toxin sacs och Adrenal glands till Hormagaunts?
det finns inte längre någon del som är beskriven som toxin sacs eller adrenal glands. inte i codex eller regelboken iaf. jag vet faktiskt inte vart man kan få tag på de delar som i fjärde var dessa biomorphs, förutom från gw-direct.
Ja' än't bittä'!
Nu förstår jag inte vad du menar..
Regelmässigt så finns de som Biomorphs på s.84 i Codex Tyranids och på s.91 i Armylistan så köper man dessa uppgraderingar till modellerna för 2p styck.
Därför trodde jag de ingick i Hormagauntboxen.
Men dessa delar, som är de två vanligaste Biomorphsen, kanske inte krävs på modellerna längre?
Lite som poisoned ammo eller granater?
Regelmässigt så finns de som Biomorphs på s.84 i Codex Tyranids och på s.91 i Armylistan så köper man dessa uppgraderingar till modellerna för 2p styck.
Därför trodde jag de ingick i Hormagauntboxen.
Men dessa delar, som är de två vanligaste Biomorphsen, kanske inte krävs på modellerna längre?
Lite som poisoned ammo eller granater?
men det finns ingenting som modellmässigt är beskrivet som varken toxin sacs eller adrenal glands. i fjärde dexen fanns det beskrivet med bild och möjligtvis även exempelfigur.
Ja' än't bittä'!
Okej. Det finns några Hormagaunts med både sacs och glands insmugna bland bilderna i senaste codexen, ska de ses som modeller ur det förgågna? Det står ju som du säger faktiskt inga bildtexter som säger att de har dessa Biomorphs, bara att de är Hormagaunts.
M.a.o: Jag behöver inte ha dessa delar på modellerna för att kunna säga att de är uppgraderade med dem i Turneringssverige?
Det finns ju inga delar för tex Toxic Miasma, Iplant attack, Acid Maw eller Acid blood heller. Bara att lägga sacs och glands till samlingen av osynliga uppgraderingar som bara den riktigt konverteringssugne frivilligt sätter dit?
M.a.o: Jag behöver inte ha dessa delar på modellerna för att kunna säga att de är uppgraderade med dem i Turneringssverige?
Det finns ju inga delar för tex Toxic Miasma, Iplant attack, Acid Maw eller Acid blood heller. Bara att lägga sacs och glands till samlingen av osynliga uppgraderingar som bara den riktigt konverteringssugne frivilligt sätter dit?
vissa verkar vara väldigt hårda på att man ska visa det, trots att det är gammalt, men de flesta vill bara ha någon skillnad på det om man har enheter som har upgraderingar blandat med enheter som inte har det i samma lista.
Ja' än't bittä'!
Okej.
Eftersom delarna inte finns tillgängliga i boxen så hittar jag på någon egen enklare lösning för att se viss skillnad på modellerna.
Stort tack för hjälpen!!
Eftersom delarna inte finns tillgängliga i boxen så hittar jag på någon egen enklare lösning för att se viss skillnad på modellerna.
Stort tack för hjälpen!!
De finns väl med i termagantboxen och ev kan man köpa det som "gaunt uppgraderar sprue". De sitter på samma sprue som devourers och spine fists. Det finns även Toxin sacs i på genestealer spruen.
Jag har lite av princip aldrig monterat på dem, dels för att inte tycker att de snygga, men dels blir det opraktiskt ur armébyggningssynpunkt eftersom de är lite för små att faktiskt magneta dem.
Ingen har hittills klagat på alla de turneringar jag spelat, och jag brukar alltid förtydliga, men jag tycker själv att det är däremot är rimligt att man ser tydlig skillnad på enheter om man blandar enheter med och utan dessa (något jag inte gjort hittills).
Är det någon som mot förmodan absolut kräver att det skall representeras hade jag lite tagit med en påse sådana och lite häftmassa och lite demonstrativt monterat på plats. Gärna på ett fult sätt.
Jag har lite av princip aldrig monterat på dem, dels för att inte tycker att de snygga, men dels blir det opraktiskt ur armébyggningssynpunkt eftersom de är lite för små att faktiskt magneta dem.
Ingen har hittills klagat på alla de turneringar jag spelat, och jag brukar alltid förtydliga, men jag tycker själv att det är däremot är rimligt att man ser tydlig skillnad på enheter om man blandar enheter med och utan dessa (något jag inte gjort hittills).
Är det någon som mot förmodan absolut kräver att det skall representeras hade jag lite tagit med en påse sådana och lite häftmassa och lite demonstrativt monterat på plats. Gärna på ett fult sätt.
Det finns ingen anledning i världen att sätta de där gamla "uppgraderingarna" på sina figurer.
Om någon hade sagt till mig att mina modeller måste visa dem så hade jag gett dem mitt codex och sagt "visa var det står och hur de ser ut".
De finns inte längre modellmässigt
Om någon hade sagt till mig att mina modeller måste visa dem så hade jag gett dem mitt codex och sagt "visa var det står och hur de ser ut".
De finns inte längre modellmässigt
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Tack!
Nu när Tyranidspelarna satt ner foten så är jag helt säker.
Jag tror jag kommer att färga den lilla skåran på sidan av själva klon på Scything Talons och de 3 prickarna på vardera sidor om huvudet i en stark kontrastfärg, kanske gult, för att både kunna skilja en Brood från en annan och för att symbolisera giftiga klor och adrenalinstinn hjärna om jag väljer att ha dem uppgraderade.
Enkelt och tydligt.
Nu när Tyranidspelarna satt ner foten så är jag helt säker.
Jag tror jag kommer att färga den lilla skåran på sidan av själva klon på Scything Talons och de 3 prickarna på vardera sidor om huvudet i en stark kontrastfärg, kanske gult, för att både kunna skilja en Brood från en annan och för att symbolisera giftiga klor och adrenalinstinn hjärna om jag väljer att ha dem uppgraderade.
Enkelt och tydligt.