[Säljes] Warhammer 40k Eldar Armé // inte aktuell längre

Något du saknar eller vill bli av med?

Moderator: Katarsis

Mr T

[Säljes] Warhammer 40k Eldar Armé // inte aktuell längre

Inlägg av Mr T »

Hej Allihop, jag säljer min Eldar armé som har legat i mitt förråd i allt för många år och samlat damm så jag tänkte det är nog dags för en ny person att ta över den.
Jag vet inte hur många poäng den är på nu mera, nu när den nya armé boken är på väg och allt också.

detta är vad den innehåller.
4st Shiningspears ihop byggda och målade.
10st Dire avengers ihop byggda och målade.
1st Autharch på jetbike ihop byggd och målad.
1st Falcon grav tank, Forgeworld variant. ihop byggd och på börjad målning.
1st Waveserpent ihop byggd och målad.
1st Fireprism tank ihop byggd och målad.

6st Fire dragons ihop byggda.
10st Jetbikes icke ihop byggda, samt 3 stycken av dom är GWs shuriken cannon modeller.
Eldar farseer & warlocks box, obruten. (metal varianten)
5st Warlocks i obrutna förpackningar. (metal varianten)
2st Fire prism tanks, en obruten box, andra på börjad att byggas.
1st Waveserpent tank, obruten box.

2st Eldar Hornets, Forgeworld modeller, icke ihop byggda.
1st Eldar Scorpion type II heavy grav tank. på börjad ihop byggning.
1st Bitbox med eldar bitz och en och annan modell i.
1st stor GW väska.

Denna armé ligger på Tradera länken finns nedan. hoppas ni finner den intressant och lägger ett bud
http://www.tradera.com/warhammer-40k-el ... _183391523
Mvh, Tommy!
Senast redigerad av 1 Mr T, redigerad totalt 19 gånger.

Azaroth

Re: [Säljes] Warhammer 40k Eldar Armé

Inlägg av Azaroth »

Jag har inget direkt att säga om priset, men det kan kanske bli lite tufft att sälja den på tradera för 3500 kronor när du har 0 omdömen där, speciellt eftersom det var en bedragare med nyskapat traderakonto som försökte sälja av stora arméer där för några månader sedan.

Mr T

Inlägg av Mr T »

jaså? det sög ju : /
angående priset, det är ungefär halva priset av vad jag gav för allt ihop när jag köpte det.
skulle det rekommenderas att stycka upp armén och sälja den bitvis annars?

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Mr T skrev:jaså? det sög ju : /
angående priset, det är ungefär halva priset av vad jag gav för allt ihop när jag köpte det.
skulle det rekommenderas att stycka upp armén och sälja den bitvis annars?
Jag har absolut inget att klaga på när det gäller priset. Du har en riktigt nice timing med, nu när Eldars nya codex kommer ut i dagarna. Det lär vara många intressenter.

Om du vill ha ut maximal vinst så är det nog att rekommendera att sälja separat, speciellt eftersom mycket av det du säljer är Nytt i låda.

Det som talar emot dig är , i mina ögon, att du inte har ett enda omdöme på tradera. Man måste väl starta någonstans, men jag tror att många inte vågar buda, speciellt när det rör sig om 3500 kronor. Och som sagt, det cirkulerade en bedragare på tradera för några månader sedan med noll omdömen som försökte sälja av hela arméer.

Avstyckning av armén (du lär få mer pengar på det sättet) och kanske kolla runt bland umgängeskretsen fall du kan få använda en polares traderakonto med 10 + positiva omdömen är vad jag hade gjort. Jag hade även tagit ett foto på armén ihop med ett A4 där det stått mitt användarnamn på tradera och lagt ut, så att folk inte trott att det är bedragaren som är i farten igen.

Mr T

Inlägg av Mr T »

Du det var ingen dum ide att ta en bild med mitt användarnamn på en pappers bit, det lär nog gå att lägga in det.
men jag är lite fundersam på hur du menar att få ut men cash genom att sälja saker separat dock. men om jag inte får iväg armén medans denna aktion är aktiv så tar jag och styckar upp den nästa gång istället. tack för tipsen btw, om du har några fler så får du gärna dela med dig :)

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Mr T skrev:Du det var ingen dum ide att ta en bild med mitt användarnamn på en pappers bit, det lär nog gå att lägga in det.
men jag är lite fundersam på hur du menar att få ut men cash genom att sälja saker separat dock. men om jag inte får iväg armén medans denna aktion är aktiv så tar jag och styckar upp den nästa gång istället. tack för tipsen btw, om du har några fler så får du gärna dela med dig :)
OM du säljer i delar så attraherar du fler köpare. Du förlorar nog en hel del intressenter genom att sälja av i parti, speciellt de som redan har en eldararmé och bara är intresserade av enstaka prylar. Jag har sålt en del WH40K på tradera och brukar få minst halva nypriset för ihopsatta och primade saker när jag säljer styckvis. Dina prylar, speciellt de som är oöppnade, skulle nog kunna dra in 70-80 % av nyvärdet (och med nyvärdet menar jag waylandgames priser, inte GW:s). Enda fördelen jag kan tänka mig med att sälja hela armén är att du slipper krångla med att skicka paket flera olika köpare. Om du inte tycker att det är något hinder så kör på att stycka upp armén för att få ut mer pengar. Sedan ligger du som sagt väldigt bra i tiden med tanke på vad som är på förstasidan här:

http://www.games-workshop.com/gws/home.jsp

Sorry om jag låter som en besserwisser, jag tänkte bara tipsa dig om att du kan få det svårt att sälja hela armén med noll omdömen, speciellt eftersom den här snubben härjade runt på tradera för ett tag sedan:

http://forum.sverok.se/viewtopic.php?t=44121

Mr T

Inlägg av Mr T »

Har gjort ändringen du föreslog om att ha mitt användarnamn på ett A4 ark.

Skriv svar