Basstorlek för Khorne flesh hounds?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
fredrik

Basstorlek för Khorne flesh hounds?

Inlägg av fredrik »

Är det någon som vet vad man får för baser i flesh hound lådan? De flesta bilder jag hittar online visar dom på rektangulära 50x25mm baser (alltså WHFB cavalry baser) och några enstaka på runda 40mm baser eller ovala 40k bikebaser. Någon som vet vilka dimensioner de skall ha?

Skälet att jag undrar är för jag funderar på att köpa chaos warhounds från fantasy som flesh hounds då jag inte är så sugen på att pröjsa nästan 3000 spänn för två enheter i finecast... :roll:

Mortarion

Re: Basstorlek för Khorne flesh hounds?

Inlägg av Mortarion »

Runda 40mm-baser.

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Det var lite överraskande, jag trodde de ovala baserna man får till seekers skulle ligga närmare till hands. Men det är alltså runda 40mm baser man får med i fleshhoundlådan?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

fredrik skrev:Det var lite överraskande, jag trodde de ovala baserna man får till seekers skulle ligga närmare till hands. Men det är alltså runda 40mm baser man får med i fleshhoundlådan?
I flesh hound lådan får du endast fyrkantiga fantasybaser. I nya demoncodexer försöker de dölja baserna till flesh hounds men tittar man noga ser man att de har fyrkantiga.
De förra flesh hounds var på 40mm baser (finns flera bilder på tex. daemonhunter codexet) samt är fenrisian wolves på 40mm baser så det verkar vara den mest troliga möjligheten.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Stort tack! :)

Skriv svar