Fläta units å vehicle squadrons för att claima cover!?
Re: Fläta units å vehicle squadrons för att claima cover!?
skilnaden mellan 4 th och 5th är att i 5th kan två enheter båda få skydd av varandra samtidigt.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Men varför ta bort en regel för att folk inte tycker om det i vissa fall? Tycker det är jättelustigt. Att tillåta flätning när det sker av misstag tycker jag är ännu mer konstigt. Är det inte klart bättre att bara tillåta det då det står i reglerna och sedan köra på då exakt alla gör det i någon form någon gång?
Jag ser det precis som att man inte måste flytta alla så nära fienden som möjligt när man chargar, att man får vrida på fordon för att komma längre åt något håll och att infanteri får springa även utan fleet.
Jag ser det precis som att man inte måste flytta alla så nära fienden som möjligt när man chargar, att man får vrida på fordon för att komma längre åt något håll och att infanteri får springa även utan fleet.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Reglerna säger att det är så, vad mer behöver man egentlgien säga?
En bild säger mer än 1000 kaniner
Bara för att det står i reglerna behöver man väl inte tycka om det, o inte tycka att GW ska ta sitt förnufft till fånga o göra nått åt det?
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/
Skriv ett argt brev?Gibber skrev:Bara för att det står i reglerna behöver man väl inte tycka om det, o inte tycka att GW ska ta sitt förnufft till fånga o göra nått åt det?
det känns lite som att vad fjärde erbjöd med range- och LoS-sniping, erbjuder femte med flätning och pivot-fusket.
en fråga jag tycker man bör ställa sig är "spelar jag spelet, eller spelar jag reglerna?"
jag vet att jag inte kan säga något emot om någon medvetet flätar eller pivot-fuskar i en match mot mig, men det bäddar ju knappast för en kul och avslappnad match, eftersom min motståndare (enligt mig) spelar ett helt annat spel.
men det är bara min åsikt.
en fråga jag tycker man bör ställa sig är "spelar jag spelet, eller spelar jag reglerna?"
jag vet att jag inte kan säga något emot om någon medvetet flätar eller pivot-fuskar i en match mot mig, men det bäddar ju knappast för en kul och avslappnad match, eftersom min motståndare (enligt mig) spelar ett helt annat spel.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
Eller så är det helt enkelt inte du som spelar rätt spel =)sourpus skrev:det känns lite som att vad fjärde erbjöd med range- och LoS-sniping, erbjuder femte med flätning och pivot-fusket.
En bild säger mer än 1000 kaniner
om rätt spel är flätning och pivot-fusk, är jag stolt att spela fel spel.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
GWs regler är ogemontänkta och suger.. Bara att axeptera..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Där slog du huvudet på spiken! Men det borde ju inte medföra att vi kan diskutera hur vi tycker 6th ed ska va (eller 5.5 för den delen)Nefrums skrev:GWs regler är ogemontänkta och suger.. Bara att axeptera..
PS: Tänk hur det vore om GW faktiskt gick ut o erkände att de missat nånting o sen FAQat det! Shit!
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/