Beta-version av missions
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Beta-version av missions
Vad kommer ni använda för skala, för känns som om det kan bli halvsvårt att få mycket poäng ibland vilket är bra!
Vilket också gör att kompen gör mer!
Vilket också gör att kompen gör mer!
Re: Beta-version av missions
Inte för att jag kommer få spela sista missionet men varför ska man placera och flytta objektiv om man inte kan ta dem eller får poäng för dem?
Ja' än't bittä'!
Re: Beta-version av missions
jag har för mig att de ändrat så alla spelar 6 matcher nu.Halvar skrev:Inte för att jag kommer få spela sista missionet men varför ska man placera och flytta objektiv om man inte kan ta dem eller får poäng för dem?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Beta-version av missions
Jepp, alla får spela!
(match 7 är borta)
(match 7 är borta)
Re: Beta-version av missions
Inte helt klart ännu, men det skall vara svårt att få 20-0Joakim skrev:Vad kommer ni använda för skala, för känns som om det kan bli halvsvårt att få mycket poäng ibland vilket är bra!
Vilket också gör att kompen gör mer!
Doh! Den biten föll bort från primary. De är värda 3p styck.Inte för att jag kommer få spela sista missionet men varför ska man placera och flytta objektiv om man inte kan ta dem eller får poäng för dem?
-
- Inlägg: 669
- Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
- Ort: Helsingborg
Re: Beta-version av missions
Hade tänkt köra lite mindre och sämre scoring, men det är ju bara att tänka om
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Re: Beta-version av missions
Cleanse and Burn? Vilken sorts deployment är det? Quarters?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Beta-version av missions
Det ser ut som kanon mission överlag tycker jag
När rullar man för spells?
Sen har jag några påpekanden.
-Hammer and anvil är verkligen inte en bra deployment. Speciellt inte på turneringar där det står flera bord på rad.
-Price of Victory. Jag skulle aldrig sätt nått annat en 1 på den. Om man ger bort differensen -1 istället så kanske någon vågar buda.
-Varför inte random game lenght på mission 1?
När rullar man för spells?
Sen har jag några påpekanden.
-Hammer and anvil är verkligen inte en bra deployment. Speciellt inte på turneringar där det står flera bord på rad.
-Price of Victory. Jag skulle aldrig sätt nått annat en 1 på den. Om man ger bort differensen -1 istället så kanske någon vågar buda.
-Varför inte random game lenght på mission 1?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Beta-version av missions
Serpent skrev:Cleanse and Burn? Vilken sorts deployment är det? Quarters?
- Det kommer att komma ett eget dokument med Deployment maps. Men tills vidare så kan ni klara er med följande: Hammer and Anvil och Dawn of War är samma som i regelboken. Vanguard Assault är samma som Vanguard strike, förutom att den som väljer sida också väljer vilken diagnoal man spelar på (han väljer alltså mellan fyra hörn). Cleanse and burn är quarter deployment från 5th ed, dvs ställa upp i en quarter men inte 12" från mitten. Hela långsidan är ens kant.
Precis innan deployment.När rullar man för spells?
Det är väl inte min favorit-deployment heller, men jag kände ändå att man var tvungen att ha med den en gång eftersom den är en del av 6th ed. Förhoppningsvis skall missionet göra att det blir lite mindre fegspel dock.-Hammer and anvil är verkligen inte en bra deployment. Speciellt inte på turneringar där det står flera bord på rad.
Jag hade lätt budat mer än 1 på den. Man vet att man får runda ett och behöver inte oroa sig för sieze. Och man tar antagligen first blood, så där har man igen en VP. Plus att man inte ger bort first blood, vilket är en VP till (på sätt och vis). Men det kan hända att jag är färgad av att ha spelat DE mycket den senaste tiden, vilket gör att förstarundan är galet viktig. Sen tror jag inte heller att folk kommer att buda 5-6, men något VP kan man allt ge bort. Särskilt när sistarundan inte är så viktig. Och om alla budar 1 så är det bara som i ett vanligt mission. Ingen skada skedd.-Price of Victory. Jag skulle aldrig sätt nått annat en 1 på den. Om man ger bort differensen -1 istället så kanske någon vågar buda.
Vi kände att det kunde vara kul att testa fixed game length på ett mission. Det var ju några år sedan sist. Och man hör alltid folk som går runt och klagar på att de förlorade enbart på att det blev en runda till/inte blev en runda till. Så nu har vi ett mission där alla vet när det slutar. Plus att det gör förstarundan lite mindre viktig. Eller rättare sagt, det gör sistarundan mycket bättre.-Varför inte random game lenght på mission 1?
Re: Beta-version av missions
fråga kolon. i mission fyra, kan man få first blood med en mawloc fastän spelet inte börjat? tänker då på tactical decision såklart.
Ja' än't bittä'!