Hit and run
Hit and run
Är det bara jag eller är detta regel lite vagt skriven? Jag har iaf några frågor:
När man flyttar enheten, behåller man den inbördes formationen som de stod i när de var engagerade i närstrid, eller flyttar man en gubbe och formaterar upp resten runt denna?
Flyttar man i en rak linje eller får man själv välja färdväg?
Måste man flytta hela avståndet?
Vad händer om man hamnar av brädet?
När man flyttar enheten, behåller man den inbördes formationen som de stod i när de var engagerade i närstrid, eller flyttar man en gubbe och formaterar upp resten runt denna?
Flyttar man i en rak linje eller får man själv välja färdväg?
Måste man flytta hela avståndet?
Vad händer om man hamnar av brädet?
Re: Hit and run
Kolla att du lyckas med hit & run testet, välj en riktning du springer i och slå xd6 och flytta hela enheten i den riktning du valde.
Som Per skrev, upp till det antal införs du slog, så du stannar innan kanten
Som Per skrev, upp till det antal införs du slog, så du stannar innan kanten
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag är tycker inte det är up to längre som det var i 5:th. Kan dock missat nått i reglerna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- DarkMessiah
"Equal to the 3D6 result" ger inte så mycket utrymme för spekulation ^^... immediately moves a number of inches in the chosen direction equal to the 3D6 result...
Finns ju inget som säger upp till, såvida det inte är FAQ:at, så man kan ju inte välja distansen frivilligt, men hur tableedge påverkar det... Låter jag vara osagt
Hit and run
Känns uppenbart att det är upp till.DarkMessiah skrev:"Equal to the 3D6 result" ger inte så mycket utrymme för spekulation ^^... immediately moves a number of inches in the chosen direction equal to the 3D6 result...
Finns ju inget som säger upp till, såvida det inte är FAQ:at, så man kan ju inte välja distansen frivilligt, men hur tableedge påverkar det... Låter jag vara osagt
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DarkMessiah
Hur kan det bli "upp till"?Flogger skrev:Känns uppenbart att det är upp till.DarkMessiah skrev:"Equal to the 3D6 result" ger inte så mycket utrymme för spekulation ^^... immediately moves a number of inches in the chosen direction equal to the 3D6 result...
"rör sig ett antal tum i vald riktning som är lika med resultatet på 3D6"
Om resultatet är 14, och du flyttar 6 tum så har du ju inte uppfyllt kriterierna.
Det står ju inte equal or less than the result.
Senast redigerad av 1 DarkMessiah, redigerad totalt 1 gånger.
Det var upp till i 5e, men i 6th står det solklart att du ska flytta lika många tum som slaget.
Så vad händer om man hamnar utanför spelplanen?
Alla vet ju att varje spelplan är omringad av The Warp™ som slukar alltJohn_F skrev:Så vad händer om man hamnar utanför spelplanen?
Skämt åsido, precis vad som alltid händer om du hamnar utanför spelplanen. De dör.
Det står ingenting om att de stannar vid kanten, dvs gör de det inte. Det är egentligen samma som en fall-back över kanten.