Storlek på forgefiend?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
xedric

Storlek på forgefiend?

Inlägg av xedric »

Kan ngn vara snäll och mäta upp den? Bredden och längden tycks vara lika med ovala basen enl. foton. Men höjd? Typ 10 cm?

När jag ändå har din uppmärksamhet: har den tre ectoplasmaguns? Alltså räknas huvudet som ett med?

Blom

Re: Storlek på forgefiend?

Inlägg av Blom »

kan inte några mått. Men när man köper boxen så finns det ett huvud som är en extoplasma cannon i käften.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

xedric

Inlägg av xedric »

Blom skrev:kan inte några mått. Men när man köper boxen så finns det ett huvud som är en extoplasma cannon i käften.
Jo jag har åxå sett det huvudet, men jag undrar om det faktiskt räknas som ett tredje vapen eller om det bara är for show.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Man kan köpa en extra ectoplasma gun till en FF i codexen, orginalmodellen har den i munnen...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

xedric

Inlägg av xedric »

Så är det ja. Jag planerar en Forgefiend of Nurgle med tre ectoplasma men huvudet ska vara ett nurgligt huvud och inte en kanon, så monstret kommer ha tre armar (vilket jag gillar, för tre är så många ringar Nurgles märke har så när jag inte kan ha sju av ngt så gillar jag ha tre).

På tal om Counts as? Vad gäller? så frågar jag därför om mått med.

Jag har en oval bas och den mäter maxbredd ca 94mm och maxlängd ca 120mm.

Bilder som denna

Bild

visar FF med en bredd som är hela basens bredd i princip. Vapnen sticker utanför medan kroppen är lite innanför. Så jag räknar med att min FFoN får ha en bredd på 80-85mm och dess armar/vapnen sticker utanför basen lite (10-15mm kanske).

Längden sen verkar även den vara hela basens längd påt ungefär

Bild

Denna med

Bild

Lite ritande, mätande och gissande....

Bild

Min FFoN kommer till storleken vara ca som den stående röda rektangeln till höjden och längden. Sen sticker armar ut och framåt så som på orginalet. Lite avgasrör som sticker upp blir det nog med. Jag tänker nog inte ha en sådan svans och huvudet kommer inte sticka ut riktigt så mkt som på orginalet så min blir liite kortare till längden. Men den stående rektangeln är ca 1/2+ oval bas lång så säg 70mm.

Om man lägger den stående rektangeln ner så ser den ut att vara ca 3/4 oval bas lång dvs ca 90 mm hög.

Det låter väl rimligt?

Skriv svar