Hive Fleet Dungeness

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av bolterochkniv »

klar förbättring av deathleaper tycker jag, och din sternguards är verkligen snygga! hur mycket marines har du för tillfället?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Jonke

Inlägg av Jonke »

Jag tyckte den var grym innan och ännu bättre nu! Skitcool!

Möjligtvis att den ser lite mörk ut jämfört med ruinbiten på basen men det kan väl lösas genom att mörka ner ruinen lite?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Klar förbättring av Deathleaper tycker jag. Nu ser den målad ut.
Dock skulle jag nog vilja ha _lite_ mer highlighting, precis på kanterna. Inte alls mycket utan bara tunna streck just på utstickande kanter.

jockelinde
Kontakt:

Inlägg av jockelinde »

Deathleaper'n är riktigt cool, både v1 och v2 *thumbs*

...å nu har jag äntligen begripit namnet http://en.wikipedia.org/wiki/File:DungenessCrab.jpg

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Sjukt nice deathleaper!

Han är ju värd att deploya långt bort från allt bara för hans -D3 ledarskaps grej. Hur farlig är Kairos med Ld6 egentligen? Eller Librarians som försöker kasta psychic powers på 3D6 med Ld7-9 :lol:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

frigobben

Inlägg av frigobben »

@bolterochkniv: I marineväg har jag väl ungefär 20 tacticals, 17 Sternguards, diverse HQ, 2 Speeders, 1 Dread, 2 Preds, 4 Rhinos/Razors, I gammal landraider, 5 termosar. Orkar inte räkna hur mycket poäng det blir, men det blir väl till en normalstor armé lite drygt. Skulle vilja säga att 10% är omålat, 20% är färdigmålat, och 70% är WIP. Det där med att göra färdigt en enhet åt gången är något jag jobbar på att lära mig...

@Jonke: Ja det blir ju inte riktigt samma kamo-effekt längre, utan mer allmänt skuggfärgad. På sätt och vis gillar jag lite kontrasten mot basen, så jag misstänker att ruinen kommer ha samma färg, och kanske i så fall att man gör vissa delar av gubben mer ruinfärgade i så fall.

@Mortarion: Jag håller helt med. Det som gjorde den lite för mörk var min svarta wash som jag slängde på allt på slutet. Detta tog ned färgen mer än jag väntade mig, och tog dessutom bort en del av mattheten tyvärr. Så jag är rädd att om jag målar på mer så kanske ytan blir lite ojämn matt kontra blankt. Sålänge man bara gör det på kanterna så kanske det inte är så farligt dock.

@jockelinde: Tack! Och tack för en god match! :)

@Flogger: Tack! Provspelade honom idag första gången. Tyvärr inte mot några vettiga psykers, så den effekten hjälpte inte mycket. Han bet i gräset i närstrid mot lite Plaguemarines tyvärr, men var förbaskat cool ändå... :)

frigobben

Inlägg av frigobben »

Nästa Gamers' Weekend projekt: Ytterligare warriors, med svärd! Beställde jättedyra svärd från Games Workshop, men jag blev lat antar jag.

Jag tycker att Warriors, likt Genestealers, också är lite statiska och enformiga, men så jag har tidigare inte orkat/kunnat göra några vidare konverteringar. Men så tyckte jag att det kunde vara roligt med något lite mer actionfyllt på en av dem, vilket resulterade i följande:
_MG_6411.jpg
_MG_6411.jpg (118.58 KiB) Visad 1626 gånger
_MG_6413.jpg
_MG_6413.jpg (122.42 KiB) Visad 1626 gånger
Kom återigen undan utan större mängder greenstuff-skulpterande och är hyggligt nöjd med resultatet.

Jag fick dessutom göra trepunktsmagnetiseringar med massa Devourers som jag inte gjort förut, vilket var lite spännande. Det slutade så klart att jag gjorde bort mig vid grundsprayande och blandade ihop alla armarna. Det tog lite tid att lista ut igen vad som var rätt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Den där "flygande" warriorn var riktig läcker!
Jättedyra svärd indeed - med de är snygga :)

frigobben

Inlägg av frigobben »

Fråga till målarproffsen finns nedan, för de som inte orkar läsa första texten... ;)

Till Gamers' Weekend tänkte jag spela en Trygon Prime och en Mawloc, men jag har tidigare bara haft två vanliga Trygons. Så lämpliga delar är givetvis magnetiserade, och det som måstes göra ytterligare är att måla dessa nya delar. Mawlocen är så gott som klar, så en bild på den kommer snart, men däremot vet jag inte riktigt hur jag skall få till det på Trygon Prime. Den skall ju ha något sorts extra elektriskt. Tanken var kanske att ha något klassisk i blå-vit-turkosa färger, likt vissa plasma-vapen jag sett. adde_z exempelvis tycker jag har fantastiska plasmavapen (och jump pack engines), men frågan är också lite vad som passar.

Min fråga till er blir, vilka färger använder ni för att få till detta på snyggaste sätt, och vad tror ni passar till mitt färgschema? Det gör ju inget om det sticker ut lite från det övriga, men det är ju en herrans massa färger redan...

Här är Primen, nu med svarta delar som behövs målas.
_MG_6453.jpg
_MG_6453.jpg (307.66 KiB) Visad 1560 gånger

frigobben

Inlägg av frigobben »

Då var de nya delarna för att bygga en Mawloc klara. Tidigare fanns bara motsvarande delar till en Trygon, men själva kroppen var redan målad.
_MG_6457.jpg
_MG_6457.jpg (330.61 KiB) Visad 1508 gånger
_MG_6460.jpg
_MG_6460.jpg (354.03 KiB) Visad 1508 gånger
Tips ang Trygon Prime (se inlägged ovan) mottages fortfarande gärna.

Skriv svar