Hej!
Tänkte kolla med er om det går att ha jump infantry i en Land raider? Tanken är att köra Astorath tillsammans med en enhet death company (utan jump packs) i en land raider redeemer. Eftersom det står i reglerna att en jump pack modell tar 2 platser i en transport så antar jag att det går, men det står samtidigt under transportregeln att endast infanteri kan använda transporter.
Jump infantry i land raider
Jump infantry i land raider
De kan åka stormraven och där tar de 2 platser. Inga jump killar i LR.
- The Gretchin
Re: Jump infantry i land raider
Nu påstår jag inte att det är så, har absolut ingen koll på de nya reglerna. Men internationellt så talas det om att alla (förutom terminators) kan åka bil. Detta eftersom att den förra regeln "Jump Infantry" har ersatts med "Infantry (Jump)". De tar dock upp två platser (Bulky). Men jag vet inte, detta är bara taget från internationella forum.LillePer skrev:De kan åka stormraven och där tar de 2 platser. Inga jump killar i LR.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
sid 78.
"Only infantry models can embark on transports (this does not include jump or jet pack infantry), unless specifically stated otherwise."
"Only infantry models can embark on transports (this does not include jump or jet pack infantry), unless specifically stated otherwise."
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Sen kan man ju läsa under transport-reglerna på sidan 78(andra stycket under Transport Capacity), där det klart och tydligt står att jump och jet pack infantry inte är inkluderade i infanteri för detta förutom när det är specificerat annat.
[Edit]:

[Edit]:

Senast redigerad av 1 Excessus, redigerad totalt 10 gånger.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Anade att det kunde vara på detta sättet... Då blir det till att ersätta Astorath med något annat skoj i codexen 
T.ex. en reclusiarch =DApocswe skrev:Anade att det kunde vara på detta sättet... Då blir det till att ersätta Astorath med något annat skoj i codexen
Eller en 5a devs som lite skyttebas till mina hoppande små änglar...