JayNil skrev:Azaroth skrev:Tycker du att det blev bättre? o:-)
Lampan gillar jag skarpt däremot. Det får blir att handla en sådan. Den gamla IKEA-lampan är så inijävelen varm att man bränner sig när man ska justera. Jag tror fan jag slutar lite tidigare och sticker ut till Biltema på en gång. Det är jag värd.
Edit: Maddafakka. Den var slut i mitt varuhus. Brutalt. Mot Jula då.
Edit 2: Slut där också. Det är inte min dag. Jag lägger mig och sover istället.
Jo tack, hade en sådan IKEA lampa förut. Sjukt att de ens fick sälja modellen, jag hivade min på tippen efter ett par brännskador.
Det var Biltema jag köpte den på. Jula hade en likvärdig modell fast lite sämre belyst, med LED som är punktbelyst istället för en jämn rund ring som biltemas har. Kanske inte spelar någon roll för dig, men jag valde den med mer belysning eftersom jag gillar att måla i dunkelt lyse. Jag kan rekommendera den med fot, en kompis har modellen man fäster i skrivbordet och den slokar titt som tätt, inte direkt den bästa egenskapen när man sitter med en pensel i handen och avslutar de sista detaljerna på en mini samtidigt som lampan kommer krashande ner.
Lottomannen skrev:Jag använder också sagda lampa, även om förstoringsglaset inte fyller så stor funktion hos mig. Allt för ostadig på handen.
Har samma problem. Jag lutar baksidan på vänster hand mot skrivbordet, greppar sytrådsrullen med en mini fastsatt på toppen och sedan vilar jag höger hands område (den del mellan lillfingerknogen och handleden) på ett par av vänsterhandens fingrar...och då håller jag penseln med höger. Det löste mina cerebral palsy skakningar.