Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Re: Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Riktigt snygga grejer, vilken gul har du använt?
Tack!!
Det är Vallejo model air dark yellow, shade med VMA black och sedan mer dark yellow följt av en highlight med VMA flat yellow. Det gröna är VMA tank Green. Körde alla färgerna rätt i airbrushen utan thinner.
Det är Vallejo model air dark yellow, shade med VMA black och sedan mer dark yellow följt av en highlight med VMA flat yellow. Det gröna är VMA tank Green. Körde alla färgerna rätt i airbrushen utan thinner.
Inget gjort på några dagar helt enkelt för att jag målat upp det jag hade tillgängligt! Men nu har FW levererat så nu blir det lite pyssel igen.
Väntar på grejor från ett par leverantörer till........
Hur lyckas du med att måla upp allt du har? Själv lyckas jag ha en hel hög med omålade plastbitar. Senast lyckades 60 orks hamna i min ägo...
Ha ha, skulle förtydliga; allt jag hade till just DETTA projekt menar jag. Har alldeles för mycket pryttlar som aldrig får färg tyvärr. Det där med motivation är en knepig grej.....
Ok, då förstår jag. Tänkte bara om du lyckats med en av vår tids stora mysterier för figurspelare. 
Det bästa med att vara gubbe är att man vaknar okristligt tidigt och då får ett par timmars pysslande innan resten av familjen masat sig ur sängen!
Lite support fordon har ihopbyggts, lite spackelarbete kvar på ena Trojanen. Inte de enklaste modeller jag byggt skall sägas, massor av spackel och frugans hårfön gick för fullt..... Har alltid gillat de där fordonen som inte är AFV's och nu har de ju faktiskt fått regler som gör att de är användbara i en "vanlig" 40K match också. Yay!
Lite support fordon har ihopbyggts, lite spackelarbete kvar på ena Trojanen. Inte de enklaste modeller jag byggt skall sägas, massor av spackel och frugans hårfön gick för fullt..... Har alltid gillat de där fordonen som inte är AFV's och nu har de ju faktiskt fått regler som gör att de är användbara i en "vanlig" 40K match också. Yay!
Första Trojanen klar;
Också hela ekipaget;
Det blev rätt mycket jobb för 110pts i spelet......
Nu väntar nästa Trojan som har öppna takluckor och ett lastrum med en massa grejor i.
Nu väntar nästa Trojan som har öppna takluckor och ett lastrum med en massa grejor i.
Vart inte helt nöjd med leran på Trojanen, eller snarare avsaknaden därav, så jag gick tillbaka och kletade på lite mörkare lera så de passar bättre ihop med Stormsworden. Fortfarande inte helnöjd men nu får det va.
Läckert! Vad blir det nu för skoj?