Subkompen på tok 36. Ris & ros.
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Första subkompade turneringen i 6e. Därför vill vi gärna få lite feedback, några listor som låg för högt/lågt? Någon codex som generellt låg för högt/lågt.
Detta är ett unikt tillfälle för ett att få "klaga" på er komp. Men försök komma med så mycket konstruktiv kritik som möjligt.
Detta är ett unikt tillfälle för ett att få "klaga" på er komp. Men försök komma med så mycket konstruktiv kritik som möjligt.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: Subkompen på tok 36. Ris & ros.
Hur fan kunde ni tillåta min lista?
Skämt åsido, tycker ni lyckades helt ok.
Skämt åsido, tycker ni lyckades helt ok.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Tycker man borde använt sig av ett större kompspektrum. 1-15 istället för 1-10 hade nog funkat bättre marginalen mellan snällast och hårdast är såpass stor.
Jag håller med Niklas.
Spannet borde nog varit större. Det jag tar med mig är att snuska mer eftersom försök till att göra lite snällt spelar ingen roll. Jag vill att det uppmuntras.
Spannet borde nog varit större. Det jag tar med mig är att snuska mer eftersom försök till att göra lite snällt spelar ingen roll. Jag vill att det uppmuntras.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Vi ville använda 0-20 men ingen byggde så "dåliga" och snälla listor. Någon lista låg på 15 i ett tidigt skede men togs sedan ner för att det blev helt snett. Och hade man dragit ut hela spannet så hade komp 20 vs komp 0 kunnat bli väldigt konstigt. Helt enkelt att listorna var för jämna. Enligt oss dvs.
Generellt när jag tittade igenom listorna lite snabbt tyckte jag att de 2 DE listorna fick lite väl hög komp 8 när max är 10 känns mycket, detsamma gäller bla Jimmys space marines med vulcan och massa droppande dreads och pods med flamers och melta, som också fick 8 är för högt. Sen zurkens biker lista samma sak fick för mycket komp. Dessa skulle jag nog snarare lagt runt 5 än att ge dem 8. Men det är mina subjektiva komp tankar.
Max är fortfarande 20. Men vi tyckte inte någon lista uppfyllde kraven för att få så hög komp.
Böjd att hålla med Hylander här. När spannet är så litet, och aktivkompen fungerar som den gör, tjänar man alltid på att opta mer istället för att tjäna 1-2 komppoäng. Nu kanske det inte är något fel med det i sig, men i subkomp föredrar jag att man kan komma med en sämre lista och försöka spela kompen. Även om jag tvivlar på att det går i dagens klimat.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Jo absolut. Men det var ingen (enligt oss) som kom med en sämre lista.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Tycker ni gjorde rätt när ni la spannet där ni uppfattade listorna låg.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!