Vad kan vi göra bättre?
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Vad kan vi göra bättre?
Fint med frukost, men där saknades filmjölk!
Hihi
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Silversixx
Såg minst 3 personer som körde med knappt grundade figurer.LillePer skrev:Jag håller med! Jag målade faktiskt mina demoner hyfsat fina iaf. (Snyggare än vad det brukar bli till min chaos armé) vore gött att få lite belöning jämfört med med de som knappt har färdigmålade gubbar i armen.
Lite löjligt.
- speedfreek
Jag gillar som vanligt idén med en enkel med hård målningsmall.
Tråkigt att någon råkar vinna en turnering pgs målning, men ännu tråkigare om arméer inte är färdigmålade eller är ihoplånade.
Linus förslag, men 0p och 100p får bli mitt förslag...
Tråkigt att någon råkar vinna en turnering pgs målning, men ännu tråkigare om arméer inte är färdigmålade eller är ihoplånade.
Linus förslag, men 0p och 100p får bli mitt förslag...
Jag hade inlånade figurer bara för att det inte var några målningspoäng.
Jag röstar för Linus målningsförslag. fast 50% mer komplex:
20 pts enhetligt målad i tre vettiga färger.
10 poäng för att man gjort minimalt jobb/någon figur är inte basad/inlånade figurer.
0 poäng. Inte ens ovanstående nivå är fixad.
Jag röstar för Linus målningsförslag. fast 50% mer komplex:
20 pts enhetligt målad i tre vettiga färger.
10 poäng för att man gjort minimalt jobb/någon figur är inte basad/inlånade figurer.
0 poäng. Inte ens ovanstående nivå är fixad.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Härligt med mycket ros, det värmer en nybörjararrangör och ger definitiv mersmak!
Men också härligt (nåja, inte som en varm vårvind eller en kvinnas smekning...) med ris som framförs konstruktivt och som därför är relativt enkelt att åtgärda till nästa gång det blir åka av!
Klottra gärna ner mer saker, stora som små, så att vi arrangörer kan åtgärda och ständigt förbättra!
Men också härligt (nåja, inte som en varm vårvind eller en kvinnas smekning...) med ris som framförs konstruktivt och som därför är relativt enkelt att åtgärda till nästa gång det blir åka av!
Klottra gärna ner mer saker, stora som små, så att vi arrangörer kan åtgärda och ständigt förbättra!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Tycker TOK:s målningsmall är vettig
"Målning
Vår målningsbedömning är främst inte till för att avgöra hur bra en armé är målad, utan snarare att uppmuntra till målade arméer.
•0 poäng - Din armé innehåller 1 (eller flera) modellers som är omålade eller i princip bara grundmålade.
•15 poäng - Din armé är färdigmålad, alla baser är flockade och målade, alla figurer ser ut att tillhöra samma armé.
Allt som inte passar in på ovanstående kategorier ger 10 poäng. Det kan vara exempelvis någon av dessa anledningar:
•Alla baser är inte färdiga.
•Du har lånat figurer av någon annan som inte passar in i armén, t ex en Ultramarine Tank i en Blood Angels armé.
•Modeller har börjat målats, men är inte färdigmålade.
Utöver detta får två-tre arméer 2 extra bonuspoäng inom målningskategorin"
Det enda som jag inte tycker behövs är sista meningen, då jag anser att de får bonus som inte hör till turneringen, utan till Best Painted/Army.
Kort sagt: målningsbedömningen ska vara till för att man ska få spela mot målade arméer.
"Målning
Vår målningsbedömning är främst inte till för att avgöra hur bra en armé är målad, utan snarare att uppmuntra till målade arméer.
•0 poäng - Din armé innehåller 1 (eller flera) modellers som är omålade eller i princip bara grundmålade.
•15 poäng - Din armé är färdigmålad, alla baser är flockade och målade, alla figurer ser ut att tillhöra samma armé.
Allt som inte passar in på ovanstående kategorier ger 10 poäng. Det kan vara exempelvis någon av dessa anledningar:
•Alla baser är inte färdiga.
•Du har lånat figurer av någon annan som inte passar in i armén, t ex en Ultramarine Tank i en Blood Angels armé.
•Modeller har börjat målats, men är inte färdigmålade.
Utöver detta får två-tre arméer 2 extra bonuspoäng inom målningskategorin"
Det enda som jag inte tycker behövs är sista meningen, då jag anser att de får bonus som inte hör till turneringen, utan till Best Painted/Army.
Kort sagt: målningsbedömningen ska vara till för att man ska få spela mot målade arméer.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Vad kan vi göra bättre?
På de endagars som ofta spelas i Varberg är det ingen best painted och då tycker jag det är ok att ge lite bonus.
- speedfreek