Eldar jetbikes baser.
Eldar jetbikes baser.
Har några funderingar angående baser till Eldar Jetbikes, finns det någon officiell standard på dom?
För jag tänkte kanske ta och fixa vanliga bike baser till dom istället, för dom har lite dålig balans och dom kan inte stå brevid varandra så smidigt när dom har dom små baserna och själva modellerna är större.
Hur har ni spelat med dom, mäter ni alla avstånd från basen eller modellen när ni har haft dom på små baser?
Vet att det är lite sämre egentligen med bike baser då dom träffas enklare av blasts osv, men det är fan snyggare med bike baserna. enligt mig då =)
För jag tänkte kanske ta och fixa vanliga bike baser till dom istället, för dom har lite dålig balans och dom kan inte stå brevid varandra så smidigt när dom har dom små baserna och själva modellerna är större.
Hur har ni spelat med dom, mäter ni alla avstånd från basen eller modellen när ni har haft dom på små baser?
Vet att det är lite sämre egentligen med bike baser då dom träffas enklare av blasts osv, men det är fan snyggare med bike baserna. enligt mig då =)
Re: Eldar jetbikes baser.
Det finns ingen officiell standard. Jag har fått massvis med olika baser när jag köpt eldar jetbikes (snå flygbaser, stora flygbaser, 6-kantiga och 40mm).
De flesta använder 40mm, men jag skulle inte ha nåt emot bike-baser. Ser nog hellre det faktiskt.
De flesta använder 40mm, men jag skulle inte ha nåt emot bike-baser. Ser nog hellre det faktiskt.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Ja för det låter ganska vettigt med bike baser så slipper man ta en diskution angående om man når dom osv.
Men tänkte kolla så att det är acceptabelt att ha bike baser på våra svenska turneringar, vill ju inte att nån börjar grina för att ja ville ha dom baserna istället =)
Men tänkte kolla så att det är acceptabelt att ha bike baser på våra svenska turneringar, vill ju inte att nån börjar grina för att ja ville ha dom baserna istället =)
Tja, det är ju ingen som protesterat på flera timmar =)
Räcker det som svar?imp skrev:Det finns ingen officiell standard. Jag har fått massvis med olika baser när jag köpt eldar jetbikes (snå flygbaser, stora flygbaser, 6-kantiga och 40mm).
menar du att du tänkte skippa flygpinnen helt?
Det hoppas jag inte, det skulle bli lite konstigt. Flygpinnar har jag fått till alla sorters baser.
Nej då, flyg pinnen ska självklart vis vara med =)
Men modellen ska vara ganska centrerad med basen, tror jetbiken är i ungefärligt lång som basen så det ska väl gå bra.
Men det vore tråkigt att fixa det och sen få höra prostester mot det senare, för jag tycker att det ser snyggast ut med bike baser iaf.
Sen är det ju inte direkt till någon fördel i spelet att ha dom baserna.
Men modellen ska vara ganska centrerad med basen, tror jetbiken är i ungefärligt lång som basen så det ska väl gå bra.
Men det vore tråkigt att fixa det och sen få höra prostester mot det senare, för jag tycker att det ser snyggast ut med bike baser iaf.
Sen är det ju inte direkt till någon fördel i spelet att ha dom baserna.
- speedfreek
Jag klagar inte på bike-baser, men att påstå att det inte ger fördelar är ju sjukt osant.Jony skrev:Sen är det ju inte direkt till någon fördel i spelet att ha dom baserna.
Att ha avlång bas är alltid bättre än en rund, eftersom du kan välja om din enhet skall vara extra utspridd eller stå extra tätt i förhållande till runda baser (större än 25 och mindre än 60 mm)