Limma plast på trä?
Limma plast på trä?
Hejsan,
jag ska bygga ett diorama och tänkte då limma fast GW:s moventtrays på en träplatta, som då ska bli basen till dioramat. Min enkla fråga är vilket lim som är bäst att limma GW-plast på trä? Har GW något lim som funkar?
Mvh/Erik
jag ska bygga ett diorama och tänkte då limma fast GW:s moventtrays på en träplatta, som då ska bli basen till dioramat. Min enkla fråga är vilket lim som är bäst att limma GW-plast på trä? Har GW något lim som funkar?
Mvh/Erik
Re: Limma plast på trä?
skruva fast det. se till att placera skruvhuvudena mitt under en bas på modellerna som ska stå ovanpå.
Ja' än't bittä'!
Usch för limpistol... Gillar inte såna alls.Mutt skrev:Limpistol. Terrängbyggarens bästa vän.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Håller med om att skruva fast dem, annars funkar nog Super Attack!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Om du ser till att ytan på trät är mättat med något som inte lossnar, så funkar superlim våldigt bra. Du kan tillomed stryka ut ett tunt lager superlim på trät, låter det torka, sen limmar du fast plattan. Sånt har jag gjort mångengång.
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
Jag skulle kunna pensla ut ett tunt lager med trälim på träplattan, och när det har torkat limma fast plastplattan med superlim. Blir det bra?
Om du har superlim på plattan (inte applicera direkt på trät, då det lär sugas in) så borde det kunna funka.
Inte säker på hur superlim reagerar med trälim. funderar på om trälimmet sluter ytan så pass att du bara limmar fast plattan i trälimmet.
Inte säker på hur superlim reagerar med trälim. funderar på om trälimmet sluter ytan så pass att du bara limmar fast plattan i trälimmet.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Superlim reagerar på trälim som på vatten. Knasigt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...