Absolut, vi kör båda lördag och söndag även om vi inte blir så många! Ska få tummen ur och klämma fram missions till början av nästa vecka så kanske det ökar intresset ocksåDesertlord skrev:Måste fråga.
Trots lågt antal anmälda så blir turneringen av hoppas jag..
LBK Tour X & LBK Tour XI - Gemensam info
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: LBK Tour X & LBK Tour XI - Gemensam info
-
Desertlord
Uppdaterat första posten med information om missions, matchpoäng och ordningsföljd vid matchstart. 
-
Leidermark
Du missa när man ska välja regelboksmagi?bigboi skrev: Fighting the Battles
Game length: Variable Game Length
1. Roll-of to determine who chooses table halves.
2. Set up fortifications, the player that chose their table half starts.
3. Set up terrain, use Alternating Terrain method. See page 120 in the rulebook
4. Place objectives, the player that chose their table half starts.
5. Roll for Warlord Traits
6. Roll for Night Fight
7. Roll-off to see which player chooses whether to deploy first or second.
8. The player that deployed his army first goes first unless his opponent can Seize the Initiative
Öl sen eller?bigboi skrev: Start/upprop Lördag: 09:00
Match 1 09:30 - 12:30
Lunch 12:30 - 13:30
Match 2: 13:30 - 16:30
Match 3: 17:00 - 20:00
Ev Tiebreaker: 20:00-20:30
Inte glömt men gömt bland gemensamt info för båda turneringarna:
Spells: Inför varje match, innan deployment anges om regelboks spells eller de egna codexets skall användas. Väljs regelbokens spells rullas nu tärning för vilken skola som valts.

Spells: Inför varje match, innan deployment anges om regelboks spells eller de egna codexets skall användas. Väljs regelbokens spells rullas nu tärning för vilken skola som valts.
Självklart! =)Leidermark skrev: Öl sen eller?
-
Desertlord
Hallå,
Mitt förslag är skippa söndagen och kör 2250 på lördag istället då det är bäst uppslutning denna dag
Mitt förslag är skippa söndagen och kör 2250 på lördag istället då det är bäst uppslutning denna dag
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0
Fast det är bara 6 av de som anmält sig till lördagen som också, ursprungligen, har anmält sig till söndagen (jag kan inte vara med på lördagen, annars hade det varit sju). Så frågan är ju om övriga spelare bara anmälde sig till lördagen för att de inte kunde/ville/fick spela på söndagen också eller för att de inte var intresserade av 2250pts?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Vi skippar söndagens turnering.
De flesta jag pratat med inför lördagens turnering har sett det som en chans att testa 1500pts listor inför lagturneringen i Varberg, även om konceptet är något annorlunda med allies, fortifications m.m. Så lördagens turnering blir på 1500 pts.
Finns det intresse att lira 2250 eller annan poängsumma tycker jag vi kör det som casual gejms på söndagen.
De flesta jag pratat med inför lördagens turnering har sett det som en chans att testa 1500pts listor inför lagturneringen i Varberg, även om konceptet är något annorlunda med allies, fortifications m.m. Så lördagens turnering blir på 1500 pts.
Finns det intresse att lira 2250 eller annan poängsumma tycker jag vi kör det som casual gejms på söndagen.
-
Desertlord
Ponera att det finns intresse för casual games på söndagen, hur får jag som inte kan vara med imorgon reda på det (det troligaste är väl att det bestäms på plats imorgon)?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den