GW´s nya färger...
GW´s nya färger...
Inte testat dom än, säkert bättre kvalitet och tjock/tunnhet dock tycker jag det e idiotiskt att byta namn och nyanser på
vissa basfärger som röd, blå, vit, gul, grön etc. Vad e er erfarenhet ni som testat? Söker desperat efter Bestialbrowns ersättare.
vissa basfärger som röd, blå, vit, gul, grön etc. Vad e er erfarenhet ni som testat? Söker desperat efter Bestialbrowns ersättare.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: GW´s nya färger...
Min erfarenhet av dom är att dom är lite tjockar och dassigare än dom gamla. Dom funkar också ganska kasst att späda med vatten då dom lättare faller isär. Överlag är dom klart sämre än dom gamla färgerna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag har inga som helst problem att späda dem med vatten eller något annat och de funkar som förut, men det finns fler färger och fler specialfärger. Klar förbättring som jag ser det, särskilt expansionen av Base-färger och de nya Dry-färgerna.
Namnbytet beror på att de har helt nya recept på färgerna och då går det inte att göra exakt samma nyans hur gärna man än vill. Då tyckte de att det skulle vara oärligt att ha kvar samma namn och bytte på rubbet för att vara på den säkra sidan.
Namnbytet beror på att de har helt nya recept på färgerna och då går det inte att göra exakt samma nyans hur gärna man än vill. Då tyckte de att det skulle vara oärligt att ha kvar samma namn och bytte på rubbet för att vara på den säkra sidan.
Denna länk kanske kan hjälpa dig att hitta en ersättare
http://www.dakkadakka.com/wiki/en/Paint ... lity_Chart
http://www.dakkadakka.com/wiki/en/Paint ... lity_Chart
Jag har letat med ljus och lykta efter washer likvärdiga med Devlan Mud och Badab Black. Agrax Earthshade och Nuln Oil är inte riktigt det jag vill ha ut av en wash...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Washen är inte alls lika kompakt som den tidigare har varit.. det blir mycket mer en shade istället för en utvattnad black line.
Sedan så torkar de nya färgerna betydligt snabbare på paletten. Det känns som om man gör av med dubbelt så mycket färg som förut.
Är inte så nöjd med den nya färgen helt enkelt, men det är säkert en vanesak.
Sedan så torkar de nya färgerna betydligt snabbare på paletten. Det känns som om man gör av med dubbelt så mycket färg som förut.
Är inte så nöjd med den nya färgen helt enkelt, men det är säkert en vanesak.
Kanske dax att pröva Vallejo?
- Lottomannen
Jag gillar Vallejos färger, men upplevde att de separerade väl mycket när jag tunnade ut dem med vatten.
Det var Gamecolor iof. Vet inte om det är annorlunda med Model Color
Det var Gamecolor iof. Vet inte om det är annorlunda med Model Color
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
http://www.fromthewarp.blogspot.se/2012 ... -wash.htmlSerpent skrev:Jag har letat med ljus och lykta efter washer likvärdiga med Devlan Mud och Badab Black. Agrax Earthshade och Nuln Oil är inte riktigt det jag vill ha ut av en wash...
En bild säger mer än 1000 kaniner
Stort tack! Nu ska här beställas i slutet av månaden...imp skrev:http://www.fromthewarp.blogspot.se/2012 ... -wash.htmlSerpent skrev:Jag har letat med ljus och lykta efter washer likvärdiga med Devlan Mud och Badab Black. Agrax Earthshade och Nuln Oil är inte riktigt det jag vill ha ut av en wash...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...