Dark Eldar Raider/Ravager
-
Michael Carl
Dark Eldar Raider/Ravager
Har tänkt uppgradera min Dark Eldar armé med nya fordon.
Hur är det med Ravager boxen, om man köper den kan med lite magnetiserande fixa så man kan växla mellan Raider och Ravager?
Hur är det med Ravager boxen, om man köper den kan med lite magnetiserande fixa så man kan växla mellan Raider och Ravager?
-
Claimh_Solais
Re: Dark Eldar Raider/Ravager
Yes , set ska va precis som rhino/ predator själva skallet är det sammaMichael Carl skrev:Har tänkt uppgradera min Dark Eldar armé med nya fordon.
du kan se spruen på GW sida har jag för mig
-
Michael Carl
Kollade lite snabbt på GW's sida tidigare, men eftersom jag inte satt ihop en själv, så är det lite svårt att veta vad som är vad.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
För att det skall bli riktigt snyggt (dvs få bort alla ravager bitz) så kräves det enorm mycket pill och magneter. Om man nöjer sig med att plocka bort gunnersarna på sidorna är det väldigt lätt gjort dock.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag är med Tröger i den här frågan. Att magnetisera de där nanomillimeterfogarna lär bli helt hysteriskt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Michael Carl
Ok, tack för infon.
Låter som det får bli dubbel uppsättning båtar då.
Låter som det får bli dubbel uppsättning båtar då.
- speedfreek
Om du limmar ihop de två skyttarna med plattformar med oket mellan dem och magnetar ihop den undre "brädan" med skrovet på bägge sidor så tror jag det går att lyfta av hela paketet utan problem.
Tills man knäcker oket alltså...
Tills man knäcker oket alltså...
Det är nog teoretiskt möjligt men väldigt svårt att få bra.
Jag har löst det genom att dela på "brädan" till sidogunners så att man kan skjuta in dom och sedan bara dra ut dom när man vill ha en raider.
Det går ju att skjuta in delarna till raidern utan att magneta.
Jag har inte magnetat gunners i hålen men dom borde hålla bättre om man gör det. Jag bara trycker fast dom i hålen när jag vill ha den som en ravager...
Det går ju att skjuta in delarna till raidern utan att magneta.
Jag har inte magnetat gunners i hålen men dom borde hålla bättre om man gör det. Jag bara trycker fast dom i hålen när jag vill ha den som en ravager...
Jag tror likadant som kraftman. Det ser i alla fall väldigt enkelt ut på pappret; en sponson som sitter fast i hullet genom att skjuta in en platta genom ett "slot" borde ju vara typ hur enkelt som helst att magneta.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"