refabricated skrev:Men BA / SW kan bäl vara både orangea och blåa?
Måste vara en stor skillnad där. Ba måste vara orangea på vänstersidan och SW på höger. Utom på special vapen där man måste byta varannan färgkombo. Sedan måste man ta höger sidan orange på BA och vänster på SW på modeller med tunga vapen och hälften utav fordonen. Dock får spelarna välja vilken sida sergeanternas hjälp skall vara blå...lite frihet skall man ha.
Jag anser annars att man kan kräva att ena allied space marines bör kunna identifieras med sitt målningsschema.
Tycker matchande baser blir väldigt knepigt. Helt avvikande baser tjänar ett syfte i sig (särskilja vad som är allies och vad som är mainarméen). Framförallt slipper man basa om allt för att kunna spela med allt om nu lusten skulle falla på.
lurräven skrev:Tycker matchande baser blir väldigt knepigt. Helt avvikande baser tjänar ett syfte i sig (särskilja vad som är allies och vad som är mainarméen). Framförallt slipper man basa om allt för att kunna spela med allt om nu lusten skulle falla på.
Håller inte alls med. Man ska se skillnad på allies och main även med samma baser, annars har man gjort nånting fel.
lurräven skrev:Tycker matchande baser blir väldigt knepigt. Helt avvikande baser tjänar ett syfte i sig (särskilja vad som är allies och vad som är mainarméen). Framförallt slipper man basa om allt för att kunna spela med allt om nu lusten skulle falla på.
Håller inte alls med. Man ska se skillnad på allies och main även med samma baser, annars har man gjort nånting fel.
Då får du gnälla om vi möts och mina Thousand Sons har häftigare baser än mina IG-allierade. Men fel är det inte.
Jag håller med tröger. Kommer man till RydCon med en armé där man måste ha olika baser för att kunna se skillnad på vad som är allies och vanliga marines så kan man packa och åka hem eller åtminstone ha -100 i matchpoäng tillagt på resultatet.
Jag tycker det känns lite konstigt detta med kraven för allies. Först tycker jag att det med att dom skall ha något som knyter dem samman verkar ju jätte konstigt. Vi leker med tanken att ett gäng Blood Angels och ett gäng Ultra Marines stöter på varandra på en planet. Där skall dom tillsammans utan anledning döda lite intet ont anande stackars Orks (Vilket vi som känner till orker vet aldrig skulle hända WAAAAAAAGH!!!). Menar ni då att dom skulle ha ett litet rådslag och sen hoppa in i sina storm ravens och måla om sina rustningar?
Baserna känns också totalt onödigt. Det enda det kommer leda till är att man kommer basa alla sina arméer exakt lika för att inte förlora möjligheten till att köra dem som allies.
Jag förstår inte vad målet med denna petighet skall vara...
Är det olika stil på baserna ska man ha minus i målnings-poäng då det sänker helhets intrycket av att de är och slåss på samma planet. Sedan tycker jag dock inte att det ska vara ett krav för att uppnå TT.