Varför en separat lagturnering från BSK ?

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Michael Carl

Varför en separat lagturnering från BSK ?

Inlägg av Michael Carl »

TOK har varit huvudarrangörer för lagturneringen på BSK under 2010-2011 och med på ett hörn även tidigare än så. Inför 2011 försökte vi få in lite folk från Armagedon och även få hjälp från dem när det gällde saker som att bära bord, terräng och dylikt. Det blev dock inte bättre det året och därför valde Pär och Jimmy att inte fortsätta arrangera turneringen 2012, medan jag kunde tänka mig att sköta min del förutsatt att andra arrangörer kom till.

I juni kontaktade BSK mig men hade inga andra arrangörer. De hittade Felix efter ett tag, men efter att hans post där han sökte efter fler arrangörer inte verkade få något vidare gehör, så började TOK spåna lite på att arrangera något själva för att se till att det verkligen hände något. Vi meddelade våra intentioner både till BSK och Felix, så de var medvetna om detta och Felix förklarade att de kanske de kör en singelturnering istället.

Vi fortsatte därför med våra planer. Nu har lokaler bokats och vi har lagt en avsevärd tid på att ordna turneringen så känner vi att vi vill ta det i hamn. Mer info om turneringen kommer inom de närmsta dagarna, men det kommer bli samma upplägg som tidigare år.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Varför en separat lagturnering från BSK ?

Inlägg av DHettNeck »

Bra att få en förklaring från er också. Synd att det blev så här bara...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Tack Mikael!
Det låter fullt rimligt och logiskt. Hur många platser tror ni er kunna fixa?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker det är synd att BSK som konvent blivit sämre och sämre, trots återkoppling från besökarna.

Jag tycker det är bra att MC HyllÄnders styrt upp bättre och större turneringar för varje år som gått.

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Gonka Koff skrev:Tack Mikael!
Det låter fullt rimligt och logiskt. Hur många platser tror ni er kunna fixa?
Turneringen kommer vara i matsalen på Peder Skrivares Gymnasie-skola, den rymmer en hel del. Men vid behov kan vi sprida ut oss i lite rum och korridorer i närheten. Pär skall ha varit där och räknat lite på plats, men jag tror vi skall kunna få in lika mycket som tidigare år. Vi har ett möte imorgon, så efter det har vi nog lite mer konkret att presentera.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Bra med förklaring. Väntar med spänning på mer information. (Och hoppas innerligt att det blir en kompad turnering, till skillnad från BSK.)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Håller med om att det skulle vara nice med någon form av komp :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag har kollat lokalerna och jag kan redan nu säga att vi kommer kunna ha 80 bord utan större problem, dvs 160 deltagare. Dessutom har vi redan klart med så många bord.
Vi kommer såklart försöka tillmötesgå alla som vill komma om det skulle bli väldans många anmälningar...

Frågan om komp är något vi skall diskutera. Vi vill allra helst se att RT-mallen uppdateras och används. Att ha subjektiv komp är något vi gillar men ogillar att kompa 100+ listor... Kompfritt eller restriktioner (nästan samma sak) måste tyvärr ses som ett alternativ. Men vi hoppas såklart på mall-gruppen ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Hylander skrev:Men vi hoppas såklart på mall-gruppen ;)
Gah! Oshysst att använda smajleys i utpressningsyfte.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Katarsis skrev:
Hylander skrev:Men vi hoppas såklart på mall-gruppen ;)
Gah! Oshysst att använda smajleys i utpressningsyfte.
När det står mellan att subjektivkompa 100+ listor är allt tillåtet :D.

Vill ni ha hjälp med mallen så säg till...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar