Resa med sina färger?
Resa med sina färger?
Inte så mycket målning, men ändå en del i det ledet.
Är det någon som haft problem med att ta med sig färger när de är ute och reser? Tänkte närmast på att resa med flyg, det finns ju en del "fåniga" regler om vätskor i bagaget. Och det skulle handla om ca. 50 vallejoflaskor á 17ml.
Har släng iväg en del mail, men det kanske finns nån som har erfarenhet här också?
Är det någon som haft problem med att ta med sig färger när de är ute och reser? Tänkte närmast på att resa med flyg, det finns ju en del "fåniga" regler om vätskor i bagaget. Och det skulle handla om ca. 50 vallejoflaskor á 17ml.
Har släng iväg en del mail, men det kanske finns nån som har erfarenhet här också?
Re: Resa med sina färger?
Reglerna är hårda för ditt carry on dvs den väska du tar med in på planet. I den får du ha typ inget när det gäller vätskor. Väskan du checkar in kan ha hur mkt vätska du vill.
Xedric: Är du helt hundra på det? I såna fall är ju allt lugnt, jag ska ju inte måla när jag sitter på planet.
Mitt tips: ring och kolla om du vill få det bekräftat. Jag tror inte heller det skall vara några problem då jag själv gjort det ett flertal gånger. Men handbagaget är mycket riktigt en annan femma...
Jupp. Det är lugnt. Har för mig att på sas.se så har de ganska utförlig info om bagage och regler osv.synthet skrev:Xedric: Är du helt hundra på det? I såna fall är ju allt lugnt, jag ska ju inte måla när jag sitter på planet.
Det som xedric säger stämmer i de allra flesta fall. Antar att det kan skilja sig lite om du åker med nåt litet obskyrt flygbolag men alla måste ju följa internationella regler etc och de är mer eller mindre som Xedric säger 
Nu har jag både pratat i telefon och mailat några olika flygbolag.
Mitt flygbolag sa i telefon att det inte vara några problem, sen blev killen osäker när det handla om så många flaskor och kunde inte säga varken ja eller nej. Men luftfartsverket sa ja, så jag går på deras linje, skriver ut mailet också så jag har en direkt källa att referera till om det skulle bli strul på flygplatsen.
Tack för hjälpen allihopa!
Mitt flygbolag sa i telefon att det inte vara några problem, sen blev killen osäker när det handla om så många flaskor och kunde inte säga varken ja eller nej. Men luftfartsverket sa ja, så jag går på deras linje, skriver ut mailet också så jag har en direkt källa att referera till om det skulle bli strul på flygplatsen.
Tack för hjälpen allihopa!
Man får ha i stort sätt obegränsat med vätska, så länge flaskorna är <100ml (och i övrigt håller sig inom storlek/vikt för handbagage). Tänk bara på att lägga ur dem innan du skickar in väskan i röntgen.
Jag hade ett halvdussin färger med mig i handbagaget när jag flög senast.
Jag hade ett halvdussin färger med mig i handbagaget när jag flög senast.
Nej. Alla behållare med vätskor/gel ska få plats i en 1 liters påse.Seregon skrev:Man får ha i stort sätt obegränsat med vätska, så länge flaskorna är <100ml (och i övrigt håller sig inom storlek/vikt för handbagage). Tänk bara på att lägga ur dem innan du skickar in väskan i röntgen.
En bild säger mer än 1000 kaniner