WYSIWYG - Allied Marines

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: WYSIWYG - Allied Marines

Inlägg av DHettNeck »

Vad jag har problem med är egentligen inte att man får ha vilka färger som hellst på sina modeller, för det tycker jag är ok. Så länge man inte kan missta modellerna för något annat så är det ok tycker jag. Tar ett exempel.

En blå tactical marine kan tex komma från codex: BA, men om den blå marinen är målad i ultramarines blue (eller vad det nu heter nuförtiden) och har vita U:n på axlarna tycker jag verkligen inte att det är ok att spela dom som BA då dom kommer misstas för vanilla marnies.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: WYSIWYG - Allied Marines

Inlägg av imp »

DHettNeck skrev:Vad jag har problem med är egentligen inte att man får ha vilka färger som hellst på sina modeller, för det tycker jag är ok. Så länge man inte kan missta modellerna för något annat så är det ok tycker jag. Tar ett exempel.

En blå tactical marine kan tex komma från codex: BA, men om den blå marinen är målad i ultramarines blue (eller vad det nu heter nuförtiden) och har vita U:n på axlarna tycker jag verkligen inte att det är ok att spela dom som BA då dom kommer misstas för vanilla marnies.
Så du sågar alltså det ädla Chapter Ultra Angels :o
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: WYSIWYG - Allied Marines

Inlägg av L3go »

imp skrev:
DHettNeck skrev:Vad jag har problem med är egentligen inte att man får ha vilka färger som hellst på sina modeller, för det tycker jag är ok. Så länge man inte kan missta modellerna för något annat så är det ok tycker jag. Tar ett exempel.

En blå tactical marine kan tex komma från codex: BA, men om den blå marinen är målad i ultramarines blue (eller vad det nu heter nuförtiden) och har vita U:n på axlarna tycker jag verkligen inte att det är ok att spela dom som BA då dom kommer misstas för vanilla marnies.
Så du sågar alltså det ädla Chapter Ultra Angels :o
du menar det berömda blood-knights-templar-wolf-angels-wing.. of doom! :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: WYSIWYG - Allied Marines

Inlägg av Zurken »

Fanns det inte något chapter som faktiskt använde sig av två olika typer an gene-seeds? Eller blandar jag ihop det med nått annat kanske.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: WYSIWYG - Allied Marines

Inlägg av Excessus »

Zurken skrev:Ok, jag förstår vad du menar, men jag hoppas man kan se på modellen hur stark den är oberoende av vilket codex den kommer ifrån. Alla rhinos är AV11 och kan ha 10 gubbar i sig, alla Tacticals har samma stats osv.
Kan inte vanilla marines ha fler än 10 i sina?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: WYSIWYG - Allied Marines

Inlägg av Mutt »

Excessus skrev:
Zurken skrev:Ok, jag förstår vad du menar, men jag hoppas man kan se på modellen hur stark den är oberoende av vilket codex den kommer ifrån. Alla rhinos är AV11 och kan ha 10 gubbar i sig, alla Tacticals har samma stats osv.
Kan inte vanilla marines ha fler än 10 i sina?
Det är bara land raiders som de stuvat om och fått mer plats i.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: WYSIWYG - Allied Marines

Inlägg av DHettNeck »

Mutt skrev:
Excessus skrev:
Zurken skrev:Ok, jag förstår vad du menar, men jag hoppas man kan se på modellen hur stark den är oberoende av vilket codex den kommer ifrån. Alla rhinos är AV11 och kan ha 10 gubbar i sig, alla Tacticals har samma stats osv.
Kan inte vanilla marines ha fler än 10 i sina?
Det är bara land raiders som de stuvat om och fått mer plats i.
...och droppods :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar