Vad jag har problem med är egentligen inte att man får ha vilka färger som hellst på sina modeller, för det tycker jag är ok. Så länge man inte kan missta modellerna för något annat så är det ok tycker jag. Tar ett exempel.
En blå tactical marine kan tex komma från codex: BA, men om den blå marinen är målad i ultramarines blue (eller vad det nu heter nuförtiden) och har vita U:n på axlarna tycker jag verkligen inte att det är ok att spela dom som BA då dom kommer misstas för vanilla marnies.
WYSIWYG - Allied Marines
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: WYSIWYG - Allied Marines
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Så du sågar alltså det ädla Chapter Ultra AngelsDHettNeck skrev:Vad jag har problem med är egentligen inte att man får ha vilka färger som hellst på sina modeller, för det tycker jag är ok. Så länge man inte kan missta modellerna för något annat så är det ok tycker jag. Tar ett exempel.
En blå tactical marine kan tex komma från codex: BA, men om den blå marinen är målad i ultramarines blue (eller vad det nu heter nuförtiden) och har vita U:n på axlarna tycker jag verkligen inte att det är ok att spela dom som BA då dom kommer misstas för vanilla marnies.
En bild säger mer än 1000 kaniner
du menar det berömda blood-knights-templar-wolf-angels-wing.. of doom!imp skrev:Så du sågar alltså det ädla Chapter Ultra AngelsDHettNeck skrev:Vad jag har problem med är egentligen inte att man får ha vilka färger som hellst på sina modeller, för det tycker jag är ok. Så länge man inte kan missta modellerna för något annat så är det ok tycker jag. Tar ett exempel.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Fanns det inte något chapter som faktiskt använde sig av två olika typer an gene-seeds? Eller blandar jag ihop det med nått annat kanske.
Alexander Merinen
Kan inte vanilla marines ha fler än 10 i sina?Zurken skrev:Ok, jag förstår vad du menar, men jag hoppas man kan se på modellen hur stark den är oberoende av vilket codex den kommer ifrån. Alla rhinos är AV11 och kan ha 10 gubbar i sig, alla Tacticals har samma stats osv.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Det är bara land raiders som de stuvat om och fått mer plats i.Excessus skrev:Kan inte vanilla marines ha fler än 10 i sina?Zurken skrev:Ok, jag förstår vad du menar, men jag hoppas man kan se på modellen hur stark den är oberoende av vilket codex den kommer ifrån. Alla rhinos är AV11 och kan ha 10 gubbar i sig, alla Tacticals har samma stats osv.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
...och droppodsMutt skrev:Det är bara land raiders som de stuvat om och fått mer plats i.Excessus skrev:Kan inte vanilla marines ha fler än 10 i sina?Zurken skrev:Ok, jag förstår vad du menar, men jag hoppas man kan se på modellen hur stark den är oberoende av vilket codex den kommer ifrån. Alla rhinos är AV11 och kan ha 10 gubbar i sig, alla Tacticals har samma stats osv.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis