Allies
Re: Allies
borde den inte göra då man köper den ihop med marines och dedicated transport är väl inte ens en FOC?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Klart att dom bara är ett choice 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Runes of warding... Om jag allierar BA och Eldar, får min librarian då slå 3d6 för sin psy power eller inte?
En Shield of sanguinius kan den ge skydd åt eldar båtar?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Om de är Allies of Convenience räknas de som fiendemodeller i båda fallen. Din Librarian slår då 3d6 och du kan inte kasta Shield på Eldar båtar om det står att du måste kasta den på en "friendly unit".Arioch skrev:Runes of warding... Om jag allierar BA och Eldar, får min librarian då slå 3d6 för sin psy power eller inte?
Jo de är allies of convenience, men runorna är ju ingen psychic power? Det enda som kan träffa dem är ju scatter blasts, och psychic powers som afflekterar en area. Elelr missar jag nått?
Det som står på skölden är att librarianen
och all enheter inom 6" får 5+ cover
Det som står på skölden är att librarianen
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Runorna gör väl att "Enemy Psykers" måste slå med 3 tärningar. Dina Librarians räknas som Enemy Models. Alltså påverkas de.Arioch skrev:Jo de är allies of convenience, men runorna är ju ingen psychic power? Det enda som kan träffa dem är ju scatter blasts, och psychic powers som afflekterar en area. Elelr missar jag nått?![]()
![]()
Det som står på skölden är att librarianenoch all enheter inom 6" får 5+ cover
Skölden ger 5+ cover till alla enheter inom 6" men enligt din logik skulle det alltså ges till den motståndare du möter också, dvs möter du Chaos så får hans enheter också 5+ cover så fort de kommer inom 6 tum från din psyker? Icke
Jag håller nog med Arioch; skölden är definierad som "any unit within 6"" så den påverkar både allies och fiendens modeller.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"