Jag har ett stort problem.
Jag har några squads jag satt samman från reservdelar, resin, plast och metall är blandat med GS. Jag har pinnat de flesta delarna men ändå räcker det med att modellen välter för att bitar ska ramla av(typ granater satta på ett "utsatt" läge). Jag använder GWs superlim och plastlim, och medan plastlimmet gör vad det ska, så är jag missnöjd med superlimmet.
Vad finns för alternativ, eller är det bara jag som är kass på att bygga modeller?
Superlim?
Re: Superlim?
Jag kör på Loctite. Har bara haft dåliga erfarenheter av GW's.
Har aldrig använt något annat än Loctite (oavsett material). ÖoB är billigast på 35 kr (för 5g-flaskan) men det finns på massor av andra ställen för lite dyrare.
En pinnad modell ramlar inte isär av att välta oavsett vilket superlim man använder. Något är konstigt.
Själv blandar jag friskt av bekvämlighet (vilken butik jag råkar vara närmast) och har aldrig några problem med GW:s eller något annat superlim jag har testat.
Själv blandar jag friskt av bekvämlighet (vilken butik jag råkar vara närmast) och har aldrig några problem med GW:s eller något annat superlim jag har testat.
Det finns bättre än loctite, testa UHU 3gram finns på dom flesta matbutiker liten gul flaska med svart kork, Helt överlägset alla andra superlim, jag har testat det mesta då jag pluggat till modellör i 2 år
Det är inte själva pinningen som lossnar, men andra saker typ backpacks, shoulderpads och dyl. Dvs sånt som inte är pinnat men som jag inte kan sätta fast med plastlimmet...Anton skrev:En pinnad modell ramlar inte isär av att välta oavsett vilket superlim man använder. Något är konstigt.
Jäkla resin/metall-bitar!
Loctite alltså, ska testa det. Tack tack!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
- speedfreek
Du kan även blanda lite green stuff och ha med i din superlim-fog.
Är du lat eller har dåligt med tid funkar häftmassa (supertunnt) eller ett lager dasspapper i fogen.
Är du lat eller har dåligt med tid funkar häftmassa (supertunnt) eller ett lager dasspapper i fogen.