Malifaux

Allt som inte är Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Seregon

Malifaux

Inlägg av Seregon »

Hur många har vi i vårat avlånga land som spelar Malifaux, och finns det måhända en redan existerande nationell gemenskap i form av forum eller liknande?

För er som undrar vad det är, så är det ett skirmish-spel i Victorian-/Steampunk-/Horror-tema som spelas med hjälp av kort istället för tärningar.

http://malifaux.com/index.php
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Flychten

Re: Malifaux

Inlägg av Flychten »

Semi aktiv Malifaux spelande i Katrineholm.

Planen är att en kampanj ska öka spelandet men arrangören är väldigt upptagen för stunden :(

Vi är nog runt 15st som har ett eller flera gäng :)
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet

Blom

Inlägg av Blom »

Både jag, Röde och Väktaren har lite modeller men inget vi har börjar pilla på. Eller inte jag iallafall..
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Blom skrev:Både jag, Röde och Väktaren har lite modeller men inget vi har börjar pilla på. Eller inte jag iallafall..
Jag har börjat måla och köpt på mig böcker och kortlek.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Ett par fler därute alltså. Trevligt.

För de som använder ansiktsboken har jag startat upp en svensk Malifaux-grupp som de som vill kan gå med i.

https://www.facebook.com/groups/387566817955536/
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

synthet

Inlägg av synthet »

Även jag har fastnat för Malifaux. Har för närvarande 3 olika fraktioner (Ressurectionists, The guild och Arcanists). Charmigt spel!

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

synthet skrev:Även jag har fastnat för Malifaux. Har för närvarande 3 olika fraktioner (Ressurectionists, The guild och Arcanists). Charmigt spel!
Såg dina Ressers på Wyrdforumet. Riktigt tjusiga!

synthet

Inlägg av synthet »

Tack ska du ha Seregon. Vart i Uppsala spelar ni Malifaux?
Det tar lika lång tid för mig att åka dit som in till Stockholm för att spela vilket gör att jag lika gärna kan åka till Uppsala och spela:)

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

synthet skrev:Tack ska du ha Seregon. Vart i Uppsala spelar ni Malifaux?
Det tar lika lång tid för mig att åka dit som in till Stockholm för att spela vilket gör att jag lika gärna kan åka till Uppsala och spela:)
Jag och de övriga två i kompisgänget som spelar brukar leka hemma hos mig i Fålhagen. Nästa gång vi lär leka blir nog midsommarhelgen någon gång, så har du inget annat för dig då är du välkommen förbi.
Dock måste jag skämmas över att jag inte har ett enda färdigmålat crew ännu..

synthet

Inlägg av synthet »

Jag är osäker på om jag kan komma ifrån under midsommarhelgen, men står inbjudan kvar så dyker jag gärna upp vid ett annat tillfälle. Så kanske, kanske jag hinner måla färdigt lite också.

Skriv svar