Använda samma modell till olika

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
The Gretchin

Använda samma modell till olika

Inlägg av The Gretchin »

Funderar på att loota några russar till mina orker. Men tycker ni att det är okej att dem används till olika enheter? Att en är en looted wagon, en mekboy junka och en big trakk t.ex? Det kommer ju självklart att synas vilket vapen det är och så. Men kan det ändå uppstå förvirring?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Halvar

Inlägg av Halvar »

Är det bara olika vapen så är det ok för mig, men har de olika specialregler och/eller AV eller rent av olika fordonstyper så skulle jag bli lite ledsen i ögat. Om det inte är riktigt stora skillnader på själva tanken också då (ena har åtta par hjul och är bakvänd, andra har ett gorkhuvud med kanonen i munnen samt en gigantisk hand som håller en yxa ur ena sidan, mellan tracksen alltså. )

Användarvisningsbild
The Gretchin

Re: Använda samma modell till olika

Inlägg av The Gretchin »

Alla har samma AV. Kan skilja ett i front möjligtvis (har inte siffrorna i huvudet). Dem har varsin specialregel. En kör som en idiot på en etta, en blir immobiliserad på etta. Den sista har inget. Så det är ju ändå ganska lika regler.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Med olika armour value (big trak har av 2 i front om jag minns rätt) så är jag rätt skeptisk. Den har också kör-i-terräng regler som dom andra saknar.

En mekboy junka är ju däremot en påbyggd looted wagon, så där borde det funka bra, speciellt om man bygger på den ordentligt så den ser annorlunda ut.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Så länge de...
• ser ut som två olika fordon
• inte ser ut precis som andra officiella orkfordon
• är samma stil/fluff och storlek/bepansring som fordonet det ska motsvara

...så är det OK med mig.

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Jag kommer nog aldrig att köra med alla tre samtidigt, men junkan kommer att synas tydligt då den ska ha KFF. Och en looted wagon borde alla känna igen. ;)
Funderar på att bygga om en russ till en Battlewagon, hur mycket längre/bredare är den?
Helmer Jonelid

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Mät själv ;)
Du har ju en ombyggd russ och en Battlewagon hemma?
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Styranimon skrev:Mät själv ;)
Du har ju en ombyggd russ och en Battlewagon hemma?
:oops: Glömde det :oops:
Helmer Jonelid

Skriv svar