Någon som känner sig kapabel nog och manad att hjälpa till?

Har vart lite inne på den idén också, men min skrivare är paj och att köpa transferpapper, någon form av solver och få tag på en laserskrivare med färg som inte är vattenlöslig låter som mer besvär än jag pallar med. Dessutom har det sin charm när det är handmålat.paintner skrev:inte för att sabba för någon som vill tjäna lite pengar nu men tips/idé i frågan.
sett en kille som köpte tomt transfersheet som man kunde skriva ut på och lade i botten och sedan målade över.
själv har jag tänkt skriva ut outlining på tunt papper, fukta det lite och sedan klistra på bannern och måla färgerna på det.
dock bör du ha en laserskrivare då bläcket kan (beroende på tillverkare) lösas upp av vatten.
Bara flaggan. Resten klarar jag av själv. Att måla efter konturer och färdiga detaljer funkar rätt okej, men att få till en snygg flagga klarar jag inte ens av med papper och penna.Röde skrev:Vill du ha hela enheten målad eller bara flaggan?

Problemet ligger väl lite i att flaggan inte är platt, medan alla detaljer på den skulle vara det, även om man fyller luckorna med greenstuff.MrCheeze skrev:Alternativet är lite bitzbashing med iconer & greenstuff så kommer du säkert uppnå önskat resultat
Måla är mer ett nödvändigt ont än något jag är speciellt förtjust i. Skulle hellre se att man köpte grejerna på sprue, satte ihop dem, skickade in de till GW för målning och fick hem de snygga och färdigmålade.kelaino skrev:Om du tycker att det är någorlunda roligt att måla rekommenderar jag att göra det själv, som övning om inget annat. Använd den lilla bilden som mall och gör lite stödlinjer med en mjuk blyertspenna så ska du se att det blir bra, fast du gör det själv
Etched Brass symboler då?evr skrev:Problemet ligger väl lite i att flaggan inte är platt, medan alla detaljer på den skulle vara det, även om man fyller luckorna med greenstuff.MrCheeze skrev:Alternativet är lite bitzbashing med iconer & greenstuff så kommer du säkert uppnå önskat resultat
Ingen dum idé, det. Hade helt glömt bort att det fanns. Får bli reservplanen det.MrCheeze skrev:Etched Brass symboler då?
Dark Angel Etched Brass
dom är platta & böjliga så du kan nå önskad effekt?