Children of Bane (Csm)

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Q0rbin

Children of Bane (Csm)

Inlägg av Q0rbin »

Hej, ny som jag är så tänkte jag presentera mig lite. Är en kille som la av allt vad det gällde gw för 10år sen. Nu för 3-4 år sen fick jag för mig att testa conforntation. Men till slut så slutade det med 40K igen, fast denna gången blev det inte ultramarines utan ett eget renegade chapter: Children of Bane.
Det är säkert flera som är här som känner igen mina modeller från till exempel unispe som uppenbarligen la ner sitt forum.
I alla fall så tänkte jag dra lite fluff om mina schakaler.

Children of Bane är ett skrotsamlar chapter. Det rensar slagfält på allt de finner användbart eller tyckas verka användbart, inte bara deras egna utan andras också när stridigheterna är över. Och allt de hittar använder de för att bygga upp och förstärka sina egna trupper. De tar allt från bolters till Halvdöda nedbrutna marines. De blev ett renegade chapter på grund av att de skulle utforska warpen och fastnade därinne. Imperiumet trodde de var förlorade men efter en lång tid fick det kontakt med Chaptert igen. Tyvärr hade de varit i warpen så länge att deras sinnen och kroppar var förvridna(mest sinnena) av all galenskap. När de kom ut ur warpen hade de förlorat sin primarch; Primus. På grund av deras galenskap siar de om Primus återvändning till dem precis som han vore kejsaren själv.
På grund av all tid i warpen har de lärt sig att använda warpen till sin egna fördel för att förflytta sig på ett sätt som de flesta andra chapters aldrig skulle våga.

Och nu lite figurvisning.
En squad marines:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

mindtrix

Re: Children of Bane (Csm)

Inlägg av mindtrix »

Riktigt tjusig färgcombo, hade faktiskt nästan exakt samma innan jag trökade till mina och gjorde dom till vanliga nurglingar.

Bra fluff oxå!

Fler bilder på andra enheter?

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Dig(och dina marines) känner jag igen från unispel (deras forum ligger nere om du märkt det haha)

så har ju redan sätt o kommenterat där

något som slog mig dok är att du kanske skulle testa o måla baserna i en annan färg så det blir lite kontrast
kanske någon rödbrunöken eller guldig sand
dina baser ser bra ut nu , men både dom och marinsen är grå så det ser kanske lite för mycket ut ...men bara en tanke som sagt :lol:

Q0rbin

Inlägg av Q0rbin »

mindtrix skrev:Riktigt tjusig färgcombo, hade faktiskt nästan exakt samma innan jag trökade till mina och gjorde dom till vanliga nurglingar.

Bra fluff oxå!

Fler bilder på andra enheter?
Ja, jag har flera men man kaninte visa allt direkt. ;)
Claimh_Solais skrev:Dig(och dina marines) känner jag igen från unispel (deras forum ligger nere om du märkt det haha)

så har ju redan sätt o kommenterat där

något som slog mig dok är att du kanske skulle testa o måla baserna i en annan färg så det blir lite kontrast
kanske någon rödbrunöken eller guldig sand
dina baser ser bra ut nu , men både dom och marinsen är grå så det ser kanske lite för mycket ut ...men bara en tanke som sagt :lol:
Jo, jag har hört det innan men det var det att jag vill ha mina marines på citybaser, så det kommer inte att ändras. ;)

Men här kommer min Rhino jag målade klart innan.
Bild
Bild
Bild

Och en bild på min daemon prins som jag fått inspiration från silent hill's pyramid head.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Din daemon prince syns inte...

Och jag gillar dina märkliga svarta skav med vit kant.
Är de målade med något trick?

Och spelade du Confa på turneringar så man "vet" vem du är?
(spelade själv en massa med odöda cirkusgubbar, negerdvärgar och ljusa alver när det begav sig)

/Pär

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

speedfreek skrev:Din daemon prince syns inte...
Han sticker ju upp bakom rhinon! I lila och grönt.

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

dom är fett sköna att kolla på, diggar grunge stilen som dom fick. och din Rhino är ganska sweet den med vill lära mig att måla battel damage med.
det är svart med en vit kant längst ut va?
becon är ganska roligt.

Lazarus

Inlägg av Lazarus »

För att göra skadorna tror jag att han har gjort på samma sätt som jag brukar.

1. måla fläcken du vill skall vara "avskavd" med en mörk ton, han har använt brun vilket jag brukar köra på med, fast med lite svart i.

2. Highlighta nederkanten med vitt så tunt som du förmår att göra, detta för att simulera att ljuset träffar en skarp kant.

3. Om man vill så kan man ta och skugga "innerspåret" på den övre kanten med svart färg eller om man vill en svart wash för att ge lite extra 3D effekt.

Bild

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Mmm riktigt snyggt slitage på rhinon men jag tycker verkligen den lilagröna prinsen var ful. Du har ingen bättre bild på honom? :P

Q0rbin

Inlägg av Q0rbin »

speedfreek skrev:Din daemon prince syns inte...

Och jag gillar dina märkliga svarta skav med vit kant.
Är de målade med något trick?

Och spelade du Confa på turneringar så man "vet" vem du är?
(spelade själv en massa med odöda cirkusgubbar, negerdvärgar och ljusa alver när det begav sig)

Ja, de är gjorde med hjälp av skumgummit i blisterpaketen som man doppar i för att få till mer naturlig look än den som Lazarus berättar om men fungerar likadant.
muffin skrev:dom är fett sköna att kolla på, diggar grunge stilen som dom fick. och din Rhino är ganska sweet den med vill lära mig att måla battel damage med.
det är svart med en vit kant längst ut va?
Nja jag använder färger som space wolf grey för att den inte ska bli för vit om man kan säga så.
mindtrix skrev:Mmm riktigt snyggt slitage på rhinon men jag tycker verkligen den lilagröna prinsen var ful. Du har ingen bättre bild på honom? :P

Ja han är en pain in the ass att försöka gömma bakom byggnader och fordon.
Nej ni ska få en bild på den riktiga daemon princen. Ska visa en klarbild på honom sen men han är inte målad än.
Bild
Bild

O sen kan ni få en wipbild på min ccdreadnought.
Bild

Skriv svar