ska försöka mig på att göra battle damage på de svarta partierna och sen får vi se vad det blir för detaljfärger.
armén är black templars med egna färger.
/ paintner

jo att det blev mitt på där var väl mer lite av en miss än ett genidrag =pHeadWar skrev:Jag gillar själva "stuket" på den bortskavda färgen, men det känns som att den är lite för fläckvis på en del ställen för att kännas realistiskt. T ex på nosen till höger nedanför örnen, på det stora platta partiet, varför är det ett område där det är massor med bortskavd färg just där, medans resten av det platta partiet är helt oskadat? På utsatta platser som där personalen ofta sätter fötterna, eller utskjutande delar som ofta slår emot träd och terräng är det helt rätt, men på "skyddade" områden tycker jag att det behöver vara mindre och mer jämnt fördelat. (Ja, nu är jag hyperkritisk, men du målar hypersnyggt, så det får du ta.) Jag gissar på att du har kört stipling med svamp, töm ur svampen nästan helt på färg när du kör på platta partier, och dutta många gånger. (Jag är expert, jag har använt tekniken en gång...)
det var precis det här jag sa när jag o paintner diskuterade battle damage.HeadWar skrev:Jag gillar själva "stuket" på den bortskavda färgen, men det känns som att den är lite för fläckvis på en del ställen för att kännas realistiskt. T ex på nosen till höger nedanför örnen, på det stora platta partiet, varför är det ett område där det är massor med bortskavd färg just där, medans resten av det platta partiet är helt oskadat? På utsatta platser som där personalen ofta sätter fötterna, eller utskjutande delar som ofta slår emot träd och terräng är det helt rätt, men på "skyddade" områden tycker jag att det behöver vara mindre och mer jämnt fördelat. (Ja, nu är jag hyperkritisk, men du målar hypersnyggt, så det får du ta.) Jag gissar på att du har kört stipling med svamp, töm ur svampen nästan helt på färg när du kör på platta partier, och dutta många gånger. (Jag är expert, jag har använt tekniken en gång...)
Lite min tanke. Och eftersom jag spelar Templars så är väl tanken det med att de är ju ute hela tiden och stökar runt, även om de har stora skepp att fixa till dem på därimellan men. Kanske inte alltid det finns tid/möjlighet trots allt.HeadWar skrev:Ser inga problem med att SM har slitna grejer. Visst, mellan krigen putsar och polerar de sin utrustning till förbannelse, men när de väl drar ut i krig föreställer jag mig att de är fokuserade helt på funktion, så att saker som avskavd färg får vänta tills de kommer hem igen.