Min dedikerade hobbyhörna

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
JayNil

Re: Min dedikerade hobbyhörna

Inlägg av JayNil »

Azaroth skrev:Tycker du att det blev bättre? o:-)
Släng telefonen hårt på någon du inte gillar.

Lampan gillar jag skarpt däremot. Det får blir att handla en sådan. Den gamla IKEA-lampan är så inijävelen varm att man bränner sig när man ska justera. Jag tror fan jag slutar lite tidigare och sticker ut till Biltema på en gång. Det är jag värd.

Edit: Maddafakka. Den var slut i mitt varuhus. Brutalt. Mot Jula då.
Edit 2: Slut där också. Det är inte min dag. Jag lägger mig och sover istället.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Jag använder också sagda lampa, även om förstoringsglaset inte fyller så stor funktion hos mig. Allt för ostadig på handen.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

JayNil skrev:
Azaroth skrev:Tycker du att det blev bättre? o:-)
Lampan gillar jag skarpt däremot. Det får blir att handla en sådan. Den gamla IKEA-lampan är så inijävelen varm att man bränner sig när man ska justera. Jag tror fan jag slutar lite tidigare och sticker ut till Biltema på en gång. Det är jag värd.

Edit: Maddafakka. Den var slut i mitt varuhus. Brutalt. Mot Jula då.
Edit 2: Slut där också. Det är inte min dag. Jag lägger mig och sover istället.
Jo tack, hade en sådan IKEA lampa förut. Sjukt att de ens fick sälja modellen, jag hivade min på tippen efter ett par brännskador.

Det var Biltema jag köpte den på. Jula hade en likvärdig modell fast lite sämre belyst, med LED som är punktbelyst istället för en jämn rund ring som biltemas har. Kanske inte spelar någon roll för dig, men jag valde den med mer belysning eftersom jag gillar att måla i dunkelt lyse. Jag kan rekommendera den med fot, en kompis har modellen man fäster i skrivbordet och den slokar titt som tätt, inte direkt den bästa egenskapen när man sitter med en pensel i handen och avslutar de sista detaljerna på en mini samtidigt som lampan kommer krashande ner.

Lottomannen skrev:Jag använder också sagda lampa, även om förstoringsglaset inte fyller så stor funktion hos mig. Allt för ostadig på handen.
Har samma problem. Jag lutar baksidan på vänster hand mot skrivbordet, greppar sytrådsrullen med en mini fastsatt på toppen och sedan vilar jag höger hands område (den del mellan lillfingerknogen och handleden) på ett par av vänsterhandens fingrar...och då håller jag penseln med höger. Det löste mina cerebral palsy skakningar.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

JayNil skrev:
Mortarion skrev:Men tjenare vad städat ni har i era målarhörnor. Så här ser det ut hos mig.
"Jag har tappat en Bolt Gun. Den ligger här någonstans. Kan du hjälpa mig leta?" :)
Man måste motivera sina modeller att inte tappa sina bolters. Målarbordet ska vara lite som en Space hulk som precis har kommit ut från the Warp. Det kan finnas gömda reliker från forna editioner där, men risken är att man blir uppäten av en namnlös fasa skapad av färgrester från målarburkslock eller något gammalt tyranidmonster.

JayNil

Inlägg av JayNil »

Eko saved my day!

"Sandå" från Markslöjd. Någon hundring dyrare, men det tar jag en dag som denna!

Tist

Inlägg av Tist »

Mitt målarbord i min pysselhörna (eller snarare i min del av pysselhörnan i hushållet), okarakteristiskt nystädat och fritt från offer.
tistbord.jpg
tistbord.jpg (134.54 KiB) Visad 1415 gånger
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

jag gillar starkt allas era målar-hörnor :D
jag måste bums skaffa mig en kärring, hus så jag kan få göra en målarhörna jag med ;)

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Stefan-RT skrev:jag gillar starkt allas era målar-hörnor :D
jag måste bums skaffa mig en kärring, hus så jag kan få göra en målarhörna jag med ;)
Jupp, det är toppen. Jag sålde diskmaskinen, köpte en land raider för pengarna och inrättade en målarhörna ett par månader efter jag träffade min tjej.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Dom är bra till mycket, de får man ge dom.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Såhär ser min "klädkammare" ut efter ett besök till ikea och en stort beställning från feldherr. Jag hade tidigare ett bord längst in, men det blev aldrig att man satt där och pillade så tog bort det.
Det är 4 40k-arméer och 2 WM/H som är gömda i hyllorna.
Bild
Bild
Bild
Bild//i822
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Skriv svar