Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Iambroborn »

Snygga häxor!

Riktigt kul att läsa battle reporten med! :)
Det är ju tyvärr en brist de har, på anti-tank fronten. Men tjocka är dem! Därför jag gillar att köra dem med Quins atm. De väger upp armén med sin stamina (en 4a Grots + urien tog skytte av DA i 2,5 turer inan de gick ner! Då klappade de även ihjäl en 10a marines och 5a assault hoppare)

Harlequins har ju inga problem att skjuta tanks om de kommer fram och då kan man ju köra en 5a fusion med haemonculus i deras egna skepp, eftersom coven bara får ta dedicated raider.

Mer battle reports med bilder! Alltid kul att läsa, bra gjort :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

Tackar, japp. Så här kommer lite mer Antitank!

En till Talos, med twinnad Heatlance, och lite alternativ som ligger framför dem.

Nu har jag en Dark Artisan Talos och en ensamspringande. Och det ger lite mer variation till listan, det är inte bara 6 enheter Wracks som springer runt...

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Stefan

Inlägg av Stefan »

Fett nice, löv talosar i allmänhet :)
Stefan "Krak" Hedström

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Sötisar. :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Häftigt färgschema ni har på er armé
Stora mörka fordon och färglada figurer i en härlig mix =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Snygga. Man vill bara nypa de i kinden. :-)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

benmannen

Inlägg av benmannen »

Tackar tackar!

Ja, de skulle varit helt svarta, men allt med Wychetema får glada färger... Kanske lite Bloodbrides får bli lacksvarta :)

Jag såg en blogg på nätet där en DE spelare hade byggt på sina Raiders med delar från Retro Radiers. Mest fronten men framförallt så satte han på sidoplattformarna som Retro Raiders har på sina vanliga Raiders och limmade på en massa Warriors på dem.

Det såg riktigt maffigt ut, jag har gjort lite liknande på mina Rettro Raiders men magnetiserat dem så trupperna som åker i Radiers faktiskt kan sitta på sidorna. Men hans lösning var mycket snyggare, inga baser som tar plats. Dock så blir det lite förvirrande för ens motståndare när man har lastat ur trupperna men de står fortfarande kvar på båten... Å andra sidan tänkte jag att jag kanske bara gör en sån Raider till att börja med och låter den representera min Warlords personliga båt.

Så jag testade det och maxade på med banér och annat för att göra den maffigare. Det känns lite onödigt för ett fordon som brukar sprängas runda två eller tre, men jag får väl spela lite försiktigare med den. De får vara rädda om lacken helt enkelt för en gångs skull... Men Wracks lyder sällan order tyvärr.

Jag vet inte om jag gillar hur det blev, jag ska nog hänga på mer grejjer på den.

Vad tycker ni? Ska jag ta bort sidoplattformarna och ha den som en mer vanlig Raider, eller köra sådär? Jag är kluven...

Den understa bilden visar hur det typ kommer se ut med 3-4 Wracks på varje sida.

Image

Image

Image

Image
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att sidoplattformarna ser nice ut :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Jag tycker att sidoplattformarna ser nice ut :)
+1 på det där!

Allt DE blir snyggare med plattformar ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar