Vilket fall, det är tänk att bli ultramarines gentemot tyranider. Som förvaringsskåp har jag valt ett IKEA Galant. Mått 160 cm långt och 40 cm högt/djupt.

Skåpet ska belysas ovanfrån med lysdioder. Vad ska jag då ha i det?
- jag hade tänkt mig att skapa "wasteland" stämning med terräng utskuren från polystyrenmaterial och målad efterhand. Som referens kommer jag att ha terräng skapad av en australisk kille:

Möjligtvis lite ljusare målningsschema, skåpet är mörkt och det kommer nog att se lite dunkelt ut därinne såvida jag inte går bananas med lyset.
- ok, vad ska vara därinne? Jag har skissat lite på ungefär hur jag ska bygga terrängen:

Detta är inte ristat i sten, men de flesta modeller finns i bokhyllorna, redo att målas. Jag har sista veckorna suttit och testat på lite "slaskmarines", dvs figurer som inte har blivit propert rengjorda eller har någon form av defekt. Moldlines och artefakter finns, detta var enbart för att testa lite färgdifferenser. Första ut 3 st ultramarines.
Den högra har röd aquila och non metallic gold på pads och skor.
Den mittersta var den första jag målade, den har lite dovare blått.
Den vänstra är väl den jag känner mig mest nöjd med för tillfället. Jag har gått upp en grad i blåskalan, kanske inte helt korrekt med hur Ultramarines ser ut men jag tror att färgschemat poppar bättre i wasteland terräng.

Och baksidan:

Kritik och tips är välkomna. Det är första gången jag målar blått arméschema så gissningsvis kommer kvaliten på målningen att stiga ihop med erfarenheten.
Jag passade även på att måla en terminator:

Vilket fall, det är så långt jag kommit med mitt framtida projekt. Det lär ta ett år eller längre och gå trögare under sommaren än vad det gör under vinterhalvåret, men det är ingen brådska. Jag kommer successivt att posta bilder på figurerna och påbörja terrängen när UM-delen är klar. Och all kritik är välkommen.
/-A-