Anmälda til LinCon 2010

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

xdanskx

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av xdanskx »

ScwesterN skrev:
Snot skrev:
ScwesterN skrev:Hallå
Det här är inte ok. Anmälde mig via webshopen på LinCon´s hemsida för flera veckor sedan, enligt den sidan fanns det då 28 platser kvar till turneringen, döm om min förvåning när jag nu är placerad som reserv, hur gick detta till???
Det nya anmälningssystemet har varit katastrofalt i år. Inget tycks ha fungerat.
Jag och mina polare har bokat resa, åker 20 mil åt varje håll, först båt och sedan bil, en resa till en kostnad av 1900:- och nu får jag veta att jag inte ens får vara med, trots att det fanns dessa 28 platser kvar när jag anmälde mig. Hur gick detta till???? och ännu viktigare hur tänker ni lösa det?
Jakob Magnusson
Som tidigare nämnt i tråden så finns klausulen
Yabob skrev:Det står ju trots allt i beskrivningen för inträdet att det inte är säkert att man får plats i allt man anmäler sig till.

Var då??? Kolla länken.
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=3483047
16 platser kvar nu... eller hur. Ändlöst kasst system. Fullkomligt blåst känner man sig och jag tycks inte vara ensam... Skall jag spendera alla mina pengar på resa, inträde OCH anmälningsavgift till en tävling jag tydligen inte ens får vara med i. Det är kul på LinCon men inte SÅ kul...
att LinCon inte kan sköta ett enkelt webanmälningssystem är inte mitt fel. Anmäla sig till arrangören är ett vanligt sätt att lösa saker på, och jag har länge varit en förespråkare för "betala när man kommer till konventet". att det finns platser kvar i LinCons anmälningssystem är inget jag har kontroll över.

Jag har försökt att vara så tydlig jag kan med att det är anmälningen till arrangemanget vi kommer gå efter, för att lita på ett webanmälningssystem som jag (och de andra som är arrangörer jämte mig) inte har nån kontroll över, det kommer inte hända.
Vi fick instruktionen att vi skulle ta in anmälningar (från lincon-gruppen), det har vi gjort.

Ekonomiska saker får man ta upp med LinCon, det har jag ingen kontroll över.
Och nej, jag tänker inte uttala mig i specifika fall (spelar "jag-är-polis"-kortet).
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

ScwesterN

Inlägg av ScwesterN »

Var det allt???
Ni står värd för en tävling på ett konvent som har valt att använda ett anmälningssystem som förvisso är kasst men som gäst eller deltagare bör man väl kunna förlita mig på det som står på hemsidan, eller tycker du att jag har fel. Står det att det finns 28 platser kvar så borde det väl rimligen finnas 28 platser kvar. Om du går in och bokar vad som helst annars och får besked om att det finns platser eller produkter i lager, så litar du väl på det. Hur skulle det se ut om du kom till en flygplats och det visade sig att din biljett var såld via ett annat forum (som pga en subjektiv bedömning tydligen slår högre eftersom "vi alltid gjort så"). Jämförelsen är inte så avlägsen som den kan se ut, för mängden pengar och tid som spenderats för att få den här resan till stånd är ansenlig och det känns som man blir snodd på konfekten när huvudattraktionen är borta. Om nu ingen här vill ta på sig ansvaret för detta, vem gör? Ge mig någon jag kan kontakta. Och det minsta som kan göras är väl att revidera uppgifterna på LinCon´s hemsida så att inte fler blir blåsta. Det inlägget har jag redan sett i denna tråd men uppenbarligen fick det inget gehör...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag förstår att du är upprörd, det skulle jag också vara. Det finns ju dock en länk från anmälningssidan till det här forumet där sånna saker förklaras.

Men jag håller med om att det inte borde funnits nån anmälningsfunktion på lincons hemsida över huvud taget och att all anmälning borde skett här och att man skulle gett arr. 50:- i handen när man kom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Hej ScwesterN.

Jag tror nog att du kan sköta det här på ett annat sätt än att skriva upprörda inlägg på det här forumet. Varken någon som håller i forumet eller Björn (xDanskx) är personer som kan hjälpa dig just nu. Kontakta LinCons ledning, kontaktuppgifterna finns säkerligen på deras hemsida. Och för att följa din flygbolagsmetafor: Sluta skälla på piloten på ett öppet forum om du inte får flyga, ring flygbolaget.

Jag utgår från att den här saken nu är uppklarad, iallafall i den här tråden.

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

det jag har gjort nu är att mailat arrangörsansvarig, gett honom länken till den här tråden, och förklarat situationen i korthet.
föresalår att även du tar kontakt med Lincon-arr, så att ni kan lösa den här situationen.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

ScwesterN

Inlägg av ScwesterN »

xdanskx skrev:det jag har gjort nu är att mailat arrangörsansvarig, gett honom länken till den här tråden, och förklarat situationen i korthet.
föresalår att även du tar kontakt med Lincon-arr, så att ni kan lösa den här situationen.
Tack!
Det hjälper väl föga dock.
Ledsen om tonen upplevts som arg men det känns inget vidare just nu...
Är deltagarantalet satt till 60 för att det inte finns mer fysisk plats eller är det av andra skäl?

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

för att det ska bli en bra turnering med prima terräng och inte massiv trängsel så tror jag domsatte det till 60
"inte sveriges största men sveriges bästa" :)

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Utrymme borde inte vara något problem, men föreningen arrangerar ju WHFB och Flames of War också och vi har ju inte hur många bord som helst.

Sen vill man väl att alla ska kunna spela samtidigt, istället för att köra pass som förr i tiden på LinCon (det ökar ju antalet möjliga deltagare annars).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Det är klart att man kan ordna fram bord. Om killen har anmält sig i tid och ordnat allt i tron att det ska bli av så borde man kunna skaka fram något extra bord. Terräng o.dyl kan ju lånas från t.ex RT.

egge

Inlägg av egge »

VÄS kan nog skrapa fram terräng till ett bord om plattor/matta fixas fram på annat håll.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar