Asså Daniel, du kan inte få en listan sänkt från mallkomp till subjektiv komp. Det finns ingen som helst referens mellan dessa två system (iaf inte i GC-världen).Papa D skrev: Tydligen ganska svårt för mig... För jag har alltid fått sänkta listor, jag har ofta fått listor satta till 0 trotts att de visat 40 - 50 i mall komp. Om mall komp i alla lägen gick att använda som riktlinje till subjektiv komp, så skulle detta inte vara en issue, men vi bedömmer nog lite olika, tillexempel vet jag att man får mindre i komp om man har samma eq på alla sina units i vissa sammanhang... vilket inte jag anser ha med komp att gör alls.
D
Jag tror anledningen till att så många var missnöjda med sin komp på förra året var att man utgick från mallen istället för de riktlinjer som arrangörerna satt upp.
Tyvärr blir det svårare och svårare för folk att kunna förutse vilken subjektiv komp en lista får eftersom mallen används så mycket idag (särskilt för spelare som börjat spela på turneringar de 2-3 senaste åren). Det är givetvis ett problem för de turneringar som använder subjektiv komp och jag hoppas att vi på GC skall komma på att bättre system än förra året för att underlätta för folk att förutse sin komp.