Jag tror inte du kan bryta mot några matematiska reglerKatarsis skrev:Jag testade Soils variant IRL nu för att se om 40k på något sätt bröt matematikens lagar, och jag kom kortare än vad jag hade gjort vid en "vanlig" pivot-åk-manöver.
Det hela är för mig ganska enkelt; kortaste vägen mellan två punkter är en rak linje och om du hela tiden måste svänga så kommer du direkt förlora distansen som du lägger på all annan förflyttning än direkt mot målet.
Titta på ett rutat papper t.ex.: Om du skall ta dig från ett hörn till det diagonalt motsatta så är kortaste vägen en rak linje, och om du då istället väljer att bara röra dig längs de fördragna linjerna så kommer den vägen att vara mycket längre.
Hur långt delarna har rört sig är avståndet som mittpunkten rört sig plus avståndet mellan delens ursprungsposition och dess slutposition mätt med fordonet stillastående (dvs om du vrider den på stället och mäter avståndet mellan delens utgångsposition och dess slutposition). Så länge du gör pivots runt mittpunkten ska det inte spela någon roll hur mycket du snurrar på vägen.
Min geometri är inte fantastisk men jag tror faktiskt att så länge du gör pivots runt samma punkt på fordonet, oavsett vart det är, kommer den punkten aldrig att röra sig mer än 6".
Om du däremot byter punkt på modellen som du gör pivots runt under din förflyttning kan du förflytta dig längre.