Rapp hade förtjänat detKatarsis skrev:Frågan kom upp på SlemCon och jag sade nej till det, tyvärr fanns det ingen sandfylld magväska i närheten.Jocke Rapp skrev:Hehe, precis, enligt regelboken så får han det. Dock tror jag att dom flesta turneringsarrangörer kommer säga "Nej" och slå dig med en sandfylld magväska...
Scout move och Turbo-boost
Re: Scout move och Turbo-boost
Techmarine-Jocke...Norrland skrev:Rapp hade förtjänat det
Låter sjukt overkligt med en Techmarine som heter Jocke.
Suck, dagens arrangörer är aldrig ordentligt förbereda!Katarsis skrev:Frågan kom upp på SlemCon och jag sade nej till det, tyvärr fanns det ingen sandfylld magväska i närheten.Jocke Rapp skrev:Hehe, precis, enligt regelboken så får han det. Dock tror jag att dom flesta turneringsarrangörer kommer säga "Nej" och slå dig med en sandfylld magväska...
Ah, så var det ja. Skimmers räknas som obscured (4+) om de kört flat out i sin senaste Movement phase (om de inte har hunnit bli immobilised under tiden.) Turbo-boost ger cover save (3+) i följande Enemy Shooting phase.
Förslagsvis konsoliderar man givetvis de två formuleringarna så att de fungerar på samma sätt, alltså att om senaste förflyttningen (Där "att stå still" räknas som förflyttning, försök inte!) var flat out/turbo-boost så får man sitt cover save.
Förslagsvis konsoliderar man givetvis de två formuleringarna så att de fungerar på samma sätt, alltså att om senaste förflyttningen (Där "att stå still" räknas som förflyttning, försök inte!) var flat out/turbo-boost så får man sitt cover save.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Ja, nåt i den stilen blir det ju rent praktiskt...
Spelar man i turneringssverige med att scoutande skimmers som flat-outar får save i motståndarens första runda (förutsatt att han börjar)?
Regelboken är väl inte helt fläckfri på den punkten. Bikes fick en FAQ på det vill jag minnas, men skimmers?
Regelboken är väl inte helt fläckfri på den punkten. Bikes fick en FAQ på det vill jag minnas, men skimmers?
headwar är förståndig.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
Krukset är väl vad som räknas som föregående movement phase. Men får de save blir jag gladsourpus skrev:headwar är förståndig.
om jag förstår headwar rätt fastnar han inte vid begreppet "phase" utan förnuftigt nog föreslår att man istället ser till föregående förflyttning.lurräven skrev:Krukset är väl vad som räknas som föregående movement phase. Men får de save blir jag gladsourpus skrev:headwar är förståndig.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.