HeadWar skrev:Det är väl iofs inte så mycket konstigare än att en enhet med tre Carnifexar där en är död och de två andra har tagit tre wounds var inte ger några VP.
just carnifexaar kan inte sprida sina wounds..
Ah, ok då. Jag ändrar mig till:
Det är väl iofs inte så mycket konstigare än att en enhet med nio nobs där fyra är döda och de fem andra har tagit ett wound var inte ger några VP.
Delen där det står att vehicles ger halva poängen om de lider av någon skada är en del under "units som startar med en modell", i övriga fall är vehicle squadrons helt vanliga enheter, fast med vehicles.
Katarsis skrev:... blir för konstigt om man har, säg, två Russar i en squadron, alla vapen borta och de är immobilised men ger inte ifrån sig poäng om de skulle ha gjort om de var två singel-Russar.
Dom ger full VP, då immobilised blir destroyed för enheter.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again. Have you really won?"
Katarsis skrev:... blir för konstigt om man har, säg, två Russar i en squadron, alla vapen borta och de är immobilised men ger inte ifrån sig poäng om de skulle ha gjort om de var två singel-Russar.
Dom ger full VP, då immobilised blir destroyed för enheter.
Nu ger de visserligen troligvis bara hälften, eftersom den sista leman russen blir vanligt fordon då hans kompis blivit destryed pga imobilized, men just det exemplet är inte det som är intressant utan frågan i sig. Kanske kan man fråga sig vad som händer om de får sina imobilized samtidigt?
Mutt skrev: Kanske kan man fråga sig vad som händer om de får sina imobilized samtidigt?
enkelt svar: slagen på damage-tabellen sker när de fortfarande är en squadron = båda dör.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
HeadWar skrev:Det räcker ju med att de har varsitt weapon destroyed för att de potentiellt skulle ge halva sin VP vardera.
Så brukar jag också köra tror jag, men frågan är om det är rätt. Har man en squadron med 3 fordon där alla har weapon destroyed har man fortfarande alla modellerna kvar, vilket skulle kunna tolkas som att de inte ger några victorypoints alls.