Stubborn
Re: Stubborn
Det står i reglerna för stubborn, har inte reglerna vid mig just nu men jag är 100% säker att det tydligt står hur det funkar där. Jag har för mig att alla får stubborn.
Alexander Merinen
Om en Stubborn IC joinar en enhet blir hela enheten Stubborn, men åt andra hållet står inte ett ord tyvärr. Den har dock ingen stjärna, så den försvinner inte automatiskt åtminstone. Å andra sidan så säger ju SW-FAQn att Arjac (upgrade character) inte överför sin Stubborn till enheten han är med i, så det kanske räcker med att någon modell i enheten inte är Stubborn för att det inte ska räknas alls.
Jag tycker inte heller det är riktigt klart, även om där med stjärnorna ger viss vägledning. Någon annan regelkunnig person som vet...?
Vet inte om det stämmer, men jag har för mig att man i det fallet får välja att använda karaktärens Ld och inte vara Stubborn, eller enhetens Ld och vara stubborn.
Man får aldrig välja Ld, man använder alltid enhetens högsta. Jag skulle nog ge enheten stubborn även om en icke-stubborn IC joinar enheten ifall jag skulle stöta på problemet, men jag har tydligen inte något regelstöd där. Arjac faqen närmast säger emot det.
Alexander Merinen