Men nu får de ju faktiskt ramma.Mortarion skrev:Fast eftersom orktrukkar inte är skimmers är det rätt liten risk att de blir förstörda i sin egen runda.
Vad händer med gubbarna i en transport som rammar?
Re: Vad händer med gubbarna i en transport som rammar?
-
Silvertejp
Tänker mer på att det står "roll on the ramschackle table below and apply the result instead of the usual effects"Mortarion skrev:De slår på ramshackle-tabellen. Men eftersom alla resultat där innebär att de måste disembarka, vilket de inte får, så dör de efter att man har slagit.Silvertejp skrev:Gäller detta även Orc trukkarna? Eller ska dom slå på Ramshackle tabellen som vanligt?Nefrums skrev:GW-faq bet SWE-faq to it...
Q: If a transport vehicle is destroyed in the same turn as it
moved flat out what happens to any embarked models? (p70)
A: They are removed as casualties.
Fast eftersom orktrukkar inte är skimmers är det rätt liten risk att de blir förstörda i sin egen runda.
-
Johannesson
De dör fortfarande. Ramshackle säger fortfarande att trukksen blir destroyed/wrecked, även om det går lite annorlunda till än på den vanliga tabellen.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
-
Silvertejp
Resultat 5-6 "The Ork passengers take no damage but must immediately disembark. The truck is then wrecked."Johannesson skrev:De dör fortfarande. Ramshackle säger fortfarande att trukksen blir destroyed/wrecked, även om det går lite annorlunda till än på den vanliga tabellen.
De måste fortfarande följa de vanliga disemberk-reglerna. Och kör de mer än 12" får de inte disembarka. Alltså dör de.Silvertejp skrev:Resultat 5-6 "The Ork passengers take no damage but must immediately disembark. The truck is then wrecked."Johannesson skrev:De dör fortfarande. Ramshackle säger fortfarande att trukksen blir destroyed/wrecked, även om det går lite annorlunda till än på den vanliga tabellen.
Prova att sitta i exploderande tank och se om man bara tar en relativt svag (s4) smälltheWatchman skrev:Prova att gasa upp ett valfritt Flygplan i maxfart o krasha rakt in i en skog o se hur många passagerare som överlever och är stridsberedda
jag skulle inte kalla nåt som 50% dör av som en relativt svag smäll. (om man inte är en genmidifierad super soldat med världens största rustning då).
men det var bättre i 2nd ed. tär tålde en terminator betydligt mycket mindre om den hoppade in i en rhino.
men det var bättre i 2nd ed. tär tålde en terminator betydligt mycket mindre om den hoppade in i en rhino.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Bäst var att sätta en karaktär på en motorcykel...Nefrums skrev:men det var bättre i 2nd ed. tär tålde en terminator betydligt mycket mindre om den hoppade in i en rhino.
-
Silversixx
Bäst var att åka full fart med fem terminators i en rhino och sen hoppa ut för att skjuta...