Ragnar vs Bloodclaws
Ragnar vs Bloodclaws
Om Ragnar går med blood claws ersätter hans d3 de vanliga +2 attackerna eller bara blir det d3+1. Som jag ser det borde de väl inte gå miste om sin special rule bara för att de byter sin vanliga assault attack mot en d3 eller?
Re: Ragnar vs Bloodclaws
Med Ragnar byter man ju ut sin vanliga +1 attack mot +D3, på samma sätt måste ju blood claws byta ut sin vanliga +2 attack mot D3.
Det funkar alltså inte så bra som man kunde ha hoppats.
Man får inte heller D3+1 attack när man chargar med honom, bara +D3.
Man får inte heller D3+1 attack när man chargar med honom, bara +D3.
Jupp, kollar man codexet så byter man sin vanliga +1 chargebonus mot båda förmågorna så man får helt enkelt välja vilken förmåga man skall använda.fjugin skrev:Med Ragnar byter man ju ut sin vanliga +1 attack mot +D3, på samma sätt måste ju blood claws byta ut sin vanliga +2 attack mot D3.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
jag skulle tolka det såhär:
Man byter sin +1 attck mot +D3.
Blowdclasw har inte +1 attack, så de kan inte byta ut den mot +D3..
Man byter sin +1 attck mot +D3.
Blowdclasw har inte +1 attack, så de kan inte byta ut den mot +D3..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Och varför är det inte tvärt om?
Blood Claws: "They recieve a bonus +2 Attacks when they charge rather than the normal +1."
Ragnar: "(...) - he and any unit he joins gain +D3 bonus attacks when they launch an assaunt instead of the usual +1."
Nästan identisk wording, ser inte varför en ena skulle overrula den andra.
Blood Claws: "They recieve a bonus +2 Attacks when they charge rather than the normal +1."
Ragnar: "(...) - he and any unit he joins gain +D3 bonus attacks when they launch an assaunt instead of the usual +1."
Nästan identisk wording, ser inte varför en ena skulle overrula den andra.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"