Red Fangs dalcon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Red Fangs dalcon

Inlägg av DHettNeck »

Zurken skrev:Power fists är ju som Lightning Claws nu förtiden, du får aldrig bonus attack för en Power Fist om du inte har två Power Fists ;), så Pistol ger dig bara ett pistol skott innan charge i utbyte mot förlorat långdistans skytte och möjligheten till att skjuta två skott istället för charge. Tänkte att det kunde vara bra att nämna, annars så kan jag inte så mycket om Space Wolves, men den verkar ha rätt stora problem mot mekaniserat, kanske värt att slänga in lite melta bomber, de brukar man inte behöva modellera.
Det fjugin skrev var att han tappar en attack första rundan. Detta pga att du inte får plus attack när du chargar om du har true grit. Byter han ut boltern mot en pistol kan han inte använda regeln och får då plus 1 attack när han chargar/counter chargar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

DHettNeck skrev:
Zurken skrev:Power fists är ju som Lightning Claws nu förtiden, du får aldrig bonus attack för en Power Fist om du inte har två Power Fists ;), så Pistol ger dig bara ett pistol skott innan charge i utbyte mot förlorat långdistans skytte och möjligheten till att skjuta två skott istället för charge. Tänkte att det kunde vara bra att nämna, annars så kan jag inte så mycket om Space Wolves, men den verkar ha rätt stora problem mot mekaniserat, kanske värt att slänga in lite melta bomber, de brukar man inte behöva modellera.
Det fjugin skrev var att han tappar en attack första rundan. Detta pga att du inte får plus attack när du chargar om du har true grit. Byter han ut boltern mot en pistol kan han inte använda regeln och får då plus 1 attack när han chargar/counter chargar.
Var så jag menade, fast inser nu att jag tänkt fel.
Användandet av true grit är valfri, så man kan ta attacker när man chargar ändå.

Neth_Oni skrev:Måste jag inte ha en 6:e wolfguard för det eller räknas battle leadern?
Det är varje påbörjade 3 man som räknas, så 5 killar är betyder 2 heavy weapons.
Battle leadern räknas inte, man han kan köpa ett eget heavy weapon :) (se space wolf FAQ)

Angående champs och WYSIWYG skulle du ju kunna måla ett vapen i blått bara och claima power weapon på det.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Fast blått chain sword är ju endå ett frost blade :P
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Okej, jag visste inte riktigt hur true grit regeln fungerade. sry :P.
Alexander Merinen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Fast blått chain sword är ju endå ett frost blade
Ja, och detta är också en anledning till varför jag inte gärna gör om dem än, för i nya boken kan även wolf guards ha frost blades så då kommer jag måla chainswordets tänder blåa ;)

Har fått spela 5 matcher med mina space wolves nu. En mot tyranids, en mot kroot mercs, en mot space marines och två mot necrons och ligger på 4 vinster, 1 draw och 0 förluster än så länge :)
Säger ju dock inte så värst mycket då ingen förutom marinesen var någon vidare stark lista. Nidz var flygande mamma, 2 fexxar, 3 zoantroper och en massa genestealers och lite gaunts. Necrons var utan monolith, en massa destroyers och immortals mest. Kroots ska vi inte snacka om...
Marines däremot var jobbiga: Lysander med assaut terminators i redeemer, 2 vindicators, 2 attack bikes med multi-meltor och 3 combat squads i rhinos.

Skriv svar